۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

دانشجوی مریض من


امروز عصر موبایلم زنگ زد گوشی را برداشتم موقع امتحانات است و احتمال دادم التماس دعا باشد همکارهای آموزش هم دست رد به سینه کسی نمی زنند و وساطت همه را می کنند، ولی این بار فرق می کرد. 
آقای ج.  پشت خط بود می خواست وساطت کند وساطت دانشجویی را که بیماری سرطان خون دارد واقعاً وقتی گفت یخ زدم. فکر نکنید از آن دورغهای دانشجویی است اولا نمی گویم آقای ج. وساطت نمی کند ولی دروغ به این بزرگی نمی گوید بعد اولیا این دانشجو امده اند و درباره بیماریش با او صحبت کرده اند. اگر دانشجویم دروغ گفته باشد چون ترم اولی است باید تا ترم اخر بار این دروغ را بکشد.
ترجیح می دهم گوشهای مخملی داشته باشم تا حقیقتا او به بیماری گرفتار باشد. هنوز برگه ها را تصحیح نکرده ام ولی فکر می کنم اگر به او کمک کنم حق کسی را نخورده ام فقط دلی را شاد کرده ام.

۱۸ نظر:

  1. امیدوارم واقعن دروغ باشه یا اگه راسته دوماه دیگه نیایی بگی راستی بچه ها اون دانشجوم بود.....حالا دیگه نیست
    :(

    پاسخحذف
  2. بامشی خیلی زیباتر از گربه هست از الان یادم می مونه
    عکسات قشنگ بود امشب یه هوا÷یما تو ارومیه سقوط کرده هیچ آماری نمیدن این عوضی ها
    آرزو میکنم دروغ بوده باشه از ته دلم. منمجای تو باشم نمره میدم بهش ولی اگه دروغ بود هم براش تو یه درس دیگه بیست میدم منتها بلایی سرش میارم که دیگه به خاطر نمره...
    نه این کار رو نمیکنم.. آرزو میکنم دروغ باشه و با فهمیدن اینکه دروغ هست فقط بهش لبخند میزنم و میگم خوشحالم زندگی کن

    پاسخحذف
  3. گلچهره جون
    من هم امیدوارم دروغ باشه و امیدوارم خبر بدی ازش نشنوم.

    هاشور
    واقعا از وقتی خبر سقوط رو شنیدم و می دونم توی برف گیر کردند می فهمم در چه وضعیتی هستند اون هم با سرمای ارومیه.
    من هم امیدوارم دروغ گفته باشه اگه هم دروغ گفته باشه از تقصیرش می گذرم و مثل شما بهش لبخند می زنم.

    پاسخحذف
  4. """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    مختارنامه ی مختار،مسئله این است؟!

    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

    پاسخحذف
  5. طه
    کم میشود پای تبلیغ به وبلاگهای بلاگر باز شود. تبلیغ شما یک استثناست.
    به وبلاگت امد پستت درباره یک سریال تلویزیونیست و من بیش از یک سال است که تلویزیون نگاه نمی کنیم پس پستت را نخواندم.

    پاسخحذف
  6. سلام
    به نظر من بهتر است قبل از تصمیم گیری با خودش صحبت کنی تا ببینی وضعیت چگونه است بعد تصمیم بگیری اگر درست باشد-که امید وارم نباشد- هم به دیدار مریضی رفته ای که اجرش آمرزش گناهان است وهم با معرفت کاری کرده ای که احتمال اشتباه درآن کمتر است
    خداوند ما را از نیکوکاران امت محمد(ص) واز خوشبینان قرار دهد ،انشالله

    پاسخحذف
  7. در حيرتم از مرام اين مردم پست
    اين طائفه زنده كش و مرده پرست
    تا شخص بود زنده كشندش به جفا
    تا مرد به عزت ببرندش سر دست

    شما اگه مي خواين محبت كنيد به همه محبت كنيد.حالا چون اين بنده خدا سرطان خون دارد مستحق محبت هست و بقيه سالمند مستحق نيستند.ديدگاه شما اينه كه؛چون اين بنده خدا سرطان دارد ،مثل شمع يواش يواش ذوب مي شودولي بقيه چونكه سالمند،ذوب نمي شوند. ولي بقيه ممكنه مثل گل از ساقه جدا شوند مثلا تصادف كنند و بميرند.اين و مي خوام بگم كه عمرآدمي دست خودش نيست.

    كس نمي داند كدامين روز ميميرد

    پس از من به شما نصيحت ،اگه هدف شما شاد كردنه همه رو شاد كنيد نه يه فرد خاص رو به دليل يه مشكل خاص چونكه هر آدمي مشكلات خاص خودشان را دارند.

    پاسخحذف
  8. نا شناس
    راستش همه میان دانشگاه تا چیزی یاد بگیرند اگه بیان وقت رفتن همونی باشند که وقت اومدن بودند چرا عمرشون رو هدر کنند اگه سخت می گیرم واسه همینه اگه به بقیه نمره نمی دهم چون امیدوارم از این نمره کم عبرت بگیره درس بخونن تا چیزی یاد بگیرند.
    چون این بنده خدا با توجه به شرایط احتمال اتمام تحصیل رو نداره پس می شه استثنا قایل شد چون این نمره ها و این کلاسها براش مثل بقیه دانشجویان کار کرد نداره امیدوارم کار کرد داشته باشه و مثل بقیه از دانشگاه فارغ التحصیل بشه و بره سر کار. زندگی خوبی داشته باشد و امید به زندگی.
    این حرف مرده پرستی نیست(بعد این بنده خدا هنوز مثل ما ها زنده است) منظورم فقط این بوده که در شرایط خاصش نمره براش بی ارزش خواهد بود پس اگه نمره ای بهش بدم فرقی براش نخواهد داشت.

    پاسخحذف
  9. آقای احمدخاتی
    راستش نمی دونم در جریان هست یا نه چون اولیاش اومدن دانشگاه و به مسئولان دانشگاه اطلاع دادند می ترسم خبر بد رو از من بشنوه
    متاسفانه بعد از امتحان کم پیش میاد دانشجوها رو ببینم.

    پاسخحذف
  10. الی من هم به همین فکر می کنم شاید با این نمره دل شاد بشه

    پاسخحذف
  11. باید از صمیم قلب آرزو کنیم که همه ی این داستان ساختگی و دروغ باشه اگرچه که بعدش باید به حال جامعه مون از اساس تاسف بخوریم که شرایط رو به اینجا رسونده که کسی برای گرفتن نمره ای که با اندکی تلاش میتونه به دستش بیاره، به چنین کاری تن بده.

    پاسخحذف
  12. سلام پرشكوه
    حالا يه سوال ديگه برام پيش آمد و اينكه چنانچه اين بنده خدا سالم شدو مشكلش حل شد،آن وقت شما چه جوابي داريد كه به بقيه دانشجويانت بدهيد.

    پاسخحذف
  13. آقای نیکخواه
    من دو حالت رو در نظر می گیرم
    بند اول اینکه ایشون دروغ گفته اند اگر دروغ گفته باشند باز من نباید جواب دانشجویانم را بدهم من باید جوابگوی جامعه باشم که نتوانستم یک دروغ را کشف کنم و به سزای عملش برسانم و بدون سواد کافی او را روانه جامعه کردم. این شاید از اشتباه من باشد اما مطمئن هستم کسی که چنین دروغ بدی را گفته به سزای عملش خواهد رسید.
    بند دوم اگر ایشان واقعا مریض باشند و سلامتی خود را باز یابند که امیدوارم باز یابند حتما حکمتی در ان بوده که باید پند بگیریم در این حالت هم من جوابگوی دانشجویانم نخواهم بود چون اینجا کنکور نیست که رقابتی باشد اگر او بیشتر شود حق کسی ضایع شود. باز هم امیدوارم اشتباهم جبران ناپذیر نباشد.
    در انتها خاطره ای را تعریف می کنم دوستی داشتیم در دوران تحصیل ایشان به دلیل سرطان لنف به مدت دو ماه فوت کردند همه دوستانمان در عزایش یکی از استادان خوب ولی سختگیر را لعن و نفرین می کردند که فشار روحی بزرگی به وارد کرد امتحان انالیز دو را به نمره قبولی نداده. استادم هیچ اشتباهی نکرده بود می دانم نمره نگرفته را نمی شود داد اما اگر نمره را می داد هیچ اتفاق بدی نمی افتاد. شاید اگر من خودم این تجربه را نداشتم هرگز به این نتیجه نمی رسیدم.

    پاسخحذف
  14. علی آقا
    حرف شما کاملا درسته من هم امیدوارم دروغ باشه ولی اگه دروغ باشه وامصیبتا

    پاسخحذف
  15. سلام پرشكوه
    شما كه تحمل انتقاد رو نداريد ،چرا پستي مي ذاريد تااز شما انتقاد كنند.خونسردي خودتان را حفظ كنيدو عصباني نشويد.
    واقعا به جملات ناشناس فكر كن ببين حق دارد يا نه؟اگه شما جاي ايشون بودين چه فكر مي كردين؟احساساتي برخورد نكن با مسائل اطرافت.

    پاسخحذف
  16. آقای نیکخواه
    حرف شما را در دوحال بررسی کردم گفتم در دو حالت نمره دادن درست نیست. در انتها ان خاطره را ذکر کردم تا نشان دهم اگر همه ان چیزهای که فکر می کردیم رخ دهد در ان صورت کار من خیلی هم اشتباه نیست. من دارم منطقی به این مسئله فکر می کنم عصبانی نیستم. شاید احساسی به نظر بیاد با این مسئله برخورد می کنم اما منطق درس و دانشگاه و سخت گیری رو که قبلا هم برای شما گفتم وقتی براش مصداق نداره پس چرا این بنده خدا رو اذیت کنم.

    پاسخحذف
  17. رابرت داینس زو قهرمان مشهور گلف آرژانتین زمانی در یک مسابقه مبلغ زیادی پول برد . در پایان مراسم و پس از گرفتن جایزه زنی به سوی او دوید و با التماس و زاری گفت که فرزندش مریض است و برای درمان او هیچ پولی ندارد . قهرمان گلف بی درنگ تمام پول را به زن داد .



    یک هفته بعد یکی از مقامات یکی از مقامات انجمن گلف به رابرت گفت که او ساده لوحی کرده و آن زن اصلا بجه مریضی نداشته که هیچ حتی ازدواج هم نکرده است .



    رابرت با خوشحالی گفت پس خدا را شکر که هیچ کودک مریض و در حال مرگی در کار نبوده است .

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه