۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

شعرهای محمد



این شعرهای محمد است:

 (1)
شیطان دشمن خداست
خیانتکار به خدا
از او متنفر باشید 
و هیچوقت او را درک نکنید
به خانه او سنگ بزنید
و حرفهای او را بشکنید
حرفهای او بد است
و از خدا نفرت دارد
انسان از او بدش می اید
و بدها او را درک می کنند
روزی می رسد که او از بین می رود
بهتر است هیچوقت هیچوقت از ایمان خدا نگذریم
مثل امامان مهربان و همیشه دل شاد


(2)

خاطراتم خوش است 
و زندگی ام تا امروز 
صرف خاطرات خوشی است
که تا شاعران امروز گفته اند
و تا امروز هم صبر کرده ام
 وخاطراتم را نوشته ام
خاطرات خوشی دارم  
و دلی خاطردان
خاطراتی خوش از دو شاعر 
به نام حافظ و مولانا
شعری که دارم خاطره است
خاطرات از زمان کودکیم تا جوانی
می نویسم و خاطرات خوشی دارم.


(3)

خانه ام در بهشت زیباست 

و در همین دنیا هم زیباست
خانه نعمت خداست
از خانه تان نگذرید
و هیچوقت کسانی که 
این خانه را برای شما فراهم کرده اند
اذیت نکنید
و هیچوقت هیچوقت از کارهایی که آنها کرده اند
منصرف نشوید
جملات حافظ وسعدی را فراموش نکنید
بهشتی که دارید همان گلستان است 
خانه دوم شما
خانه شما جاییست
که در آن زندگی می کنید
با خانواده تان
و بهتر است از خدا تشکر کنید.


(4)


دوستیم خوش است 
و دانایم به  دوستی می رسد
و خوشخالم که دوستانم با منند
دوستان مدرسه و مهد کودکم
همه در کنار هم هستند
ما هیچوقت از هم جدا نمی شویم 
ما با هم دوستیم
و حتی اگر پیر هم شویم
همدیگر را می شناسیم.
پی نوشت : 24 دی امسال محمد نه ساله میشه.
منبع عکس: تابناک

۵ نظر:

  1. اين رابطه اي كه علي آقاي شما داره با ادبيات پيدا ميكنه و فكر كنم خيلي بايد تحت تاثير عمه شون كه شما باشيد بايد باشه
    ( اگر اشتباه نكرده باشم)نويد آينده خيلي خوبي در اين زمينه براش ميده من همين حالا داشتم توي كتاب ادبيات تاثير گسترده بودن دايره لغات رو مطالعه ميكردم
    وجه دوم قضيه تفكرش در اين سن در مورد شيطان و مسائل مذهبي و ماورائ طبيه است يادمه منم توي اون سنين خيلي به اين مسائل فكر ميكردم ولي هر چي كه بزرگتر شدم فاصله ام از مذهب بيشتر شده كه البته داستان جداگانه اي داره براي خودش
    كودكي سن خوبيه
    سنيه كه همه مثل يه ورق سفيد و تميز هستند گذشت زمان چروك و كثيفش ميكنه

    پاسخحذف
  2. ببخشيد من داشتم تفسير نهج البلاغه ميخوندم به جاي محمد نوشتم علي

    پاسخحذف
  3. راستش زیاد تحت تاثیر من نیست من دوست دارم اهل هنر و ذوق باشه ولی اون خودش علایقش رو می یابه و ما هم تشویقش می کنیم علاقه اش یه شاعرها بی ربط به منه.
    بچه ها به خدا و مذهب علاقه دارند شاید ذات انسانه که خداپرسته. راستش علاقه محمد به مذهب بی تاثیر از خانواده بوده من هم گاهی از علاقه اش به این موضوع و کنجکاوی او که آیا خدا می تونه تخم مرغی بسازه که کل دنیا در اون قرار بگیره من رو شگفت زده می کنه.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه