۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

راه هدفمند رفتن به دانشگاه


آخرش یارانه ها هدفمند شد. هنوز مشکلات من شروع نشده امروز کرایه به روال قبل بود ولی از فردایی که قیمتها به روال قبل نباشه باید به فکر یه وسیله نقلیه جدید یا راهی برای رفت و آمدم به دانشگاه بیفتم تا همین الان که یارانه ها هدفمند نبود برای رفتن به دانشگاه که شهرش با محل سکونتم سی کیلومتر فاصله داره مجبور بودم کلی کرایه بدم امروز با همکارا  بحث بر سر راه های جدید به دانشگاه رفتن پیش اومد پیشنهادات به صورت اجمالی به شرح زیره:


یک راه استفاده از دوچرخه است اما اولا سی کیلومتر رو نمی شه پا زد و دوما برای رسید سر کار باید از ساعت 4 حرکت کنیم تا 8 صبح سر کلاس باشیم این در صورتیکه سرعت متوسطمون 7.5 کیلومتر در ساعت باشه اما برای من این ساعت بیدار شدن هم مفید نیست چون من دوچرخه سواری بلد نیستم و یه بار هم که تو چیتگر سعی کردم دومتر عقب رفتم ولی یه متر جلو نرفتم.
دومین طرح پیاده روی با کوله پشتی بود چون مسافت بین دو شهر زیاده  اون کوله که پر از آذوقه است احتیاجه با این روش مجبورم زودتر بیدار بشم  مشکلم بیدار شدن نیست فقط قیافه خسته من رو در نظر بگیری که بعد از 30 کیلومتر پیاده روی شبانه ساعت 8 صبح رسیدم دانشگاه.
سومین طرح استفاده از اسب این رو یکی از همکارام پیشنهاد داد که نفسش از جای گرمی بلند میشه شوهرش اسب داره. ولی این طرح هم زیاد با هدفمندی هماهنگ نیست چون نگهداری یه اسب به جز مشکلات خاصش 400 هزار تومن هزینه کاه و یونجه داره!

چهارمین طرح بعد از طرح اسب سواری طرح کالسکه دانشگاه بود که با خرید یه کالسکه چهار نفره چهارتا از استادا با اون به دانشگاه بیان این طرح خیلی خوبه از اسب سواری و پیاده روی بهتره بخصوص دنگی میفته هزینه اش کمتره فقط مشکل اینه کی برونه! تازه مشکل کاه و یونجه بند قبل هم وجود داره!
پنجمین طرح استفاده از قایقه فقط به دلیل کبمود رودخونه دریا و دریاچه بین خونه و دانشگاه این طرح روی زمین مونده !این طرح هدفمندانه ترین طرح بود.

اسکیت، اسکی و  استفاده از سورتمه  در زمستان راههای پیشنهادی بعدی بودند که البته باید هم چشم مون به اسمان باشه برای بارش چند مثقال برف که بارونش امثال کیمیاست و هم باید برای سورتمه چند تا سپید دندان سفارش بدیم که خوب انها هم که حاضر نیستند کوکو سبزی بخورند و باید دمشون را با اشغال گوشت هم که شده دید که قیمتش ازاد ازاده!

راه بعد فرغونه که برای این روش دو عدد استاد لازمه یکی میرونه یکی میشینه و جاشون رو باید نوبتی عوض کنند خب برای استادای کم بضاعتتر راه دیگه ای هم هست و اون کول کردنه که بازم دو تا استاد لازمه!
تبصره:تفکیک جنسیتی باید در این روش رعایت بشه! تا شاپره نیشمون نزنه

البته اگه اهل هیجان باشیم  میتونیم روش اسکیت رو گسترش بدین و برای اینکار خودمون رو  پشت یه وانتی مینی بوسی ببندیم و تا محل دانشگاه بریم یا اینکه انقدر بمونم تا مثل فیلمها یک وانت یا گاری پر کاه بیاد بپرم بالا!و رفتیم که رفتیم
روش بعدی بالن سواریه البته برای کاهش هزینه میتونیم چند استادی سوار بشیم و برای زیاد کردن ارتفاع یکی رو بندازیم پایین!
یه روش سه نفره هم وجود دارد و اون روش برانکارد است یکی میخوابه دو تا میبرند البته باید عدالت رو رعایت کنیم
یه راه هم اینه که تو حیاط دانشگاه چادر بزنیم اخر هفته بیایم خونه!
روش مدنی و امروزی هم دور کاری یا استفاده از اینترنت است اما چون به حمدالله اینترنت ما هم ذغالیه بعیده راه خوبی باشه!
اما روش آخر چون هزینه رفت و آمد از درامدم بیشتر داره میشه اگه طرح دور کاری جواب نداد بیکار رو پیشه می کنم.

۱ نظر:

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه