۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

با کسانی که از شعرهایم کپی کرده اند چه کار کنم؟

 سایت copyscape.com  موتور سرچی هست که می توانید به کمک آن آدرس وبلاگهای که از آثار وبلاگ شما کپی برداری کرده اند را  شناسایی کنید چند وقت پیش پست ریاضی ساده زندگی را امتحان کردم سه سایت را یافتم برای همه آنها توضیح دادم که صاحب این اثر من هستم شاید خیلی مهم نیست که چه نوشته ام اما مهم است که افراد حق کپی رایت را رعایت کنند. به جز یک وبلاگ که برخورد درست کرد و اسمم را پای شعر گذاشت دومی بدون حرفی پست را حذف کرد سومی بدون حرفی پست را تغییری نداد و همان طور باقی مانده است. امروز پست امید نان را امتحان کردم سه سایت را یافتم بی اشاره به نام من شعر را آورده اند. بعد از سرچ آن پست ریاضی ساده زندگی را امتحان کردم دیدم دو سایت دیگر هم به آن قبلی ها اضافه شده است. از اینکه بگویم این شعر من است واقعا خسته شده ام واقعیت است شاید زیاد علقه ای به نوشته هایم ندارم ولی دوست دارم قانون کپی رایت درباره نوشته هایم رعایت شود این احترام به حقوق افراد است. 
پیشنهاد شما درباره نحوه رفتار با این وبلاگها چیست؟ آدرس پست مشابه وبلاگها را می گذارم.
1-وبلاگ دانشجویان ریاضی دانشگاه تهران 88 این وبلاگ بهترین رفتار رو انجام داد و شعر رو به نام من بعد از اطلاع دادن به صاحبان وبلاگ منتشر کردند. علت آوردن نام این وبلاگ فقط به خاطر گسترش رفتار درست از دید خودم بوده وگرنه تنها وبلاگی که در حال حاضر این شعر رو با رضایت من منتشر کرده همین وبلاگه.
2- وبلاگ سه ریاضیدان این وبلاگ بعد از اطلاع دادنم بدون هیچ اطلاعی به من پست را حذف کرد.
3- وبلاگ هرچی بخوای پیدا میشه این وبلاگ بعد از اطلاع دادن هیچ تغییری در پست ایجاد نکرد.
4- مجموعه سایت مهندسی ورزش این سایت تازگی به خیل قبلیها پیوسته.
5- موسسه علمی، آموزشی ریاضی گستر این سایت هم مثل بالایی تازه این کار رو انجام داده.

وبلاگهای زیر هم از پست امید نان استفاده کرده اند.
2-وبلاک ستاره ها

نکته آخر: راستی به این گزینه که از این کارشان بگذرم فکر کرده ام حالا پیشنهاد شما چیه؟
عکس نوشت: علامتی که در عکس می بینید copyright symbol است.

۵ نظر:

  1. به نظرم شما کار خوبی کردید که این دزد ها رو معرفی می کنید متاسفانه دزدی تو این مملک اون هم از نوع ادبیش مرسوم شدم تازه اونی هم که اسمت رو گذاشته پایین شعرت حقش این بود که لینکت رو می ذاشت شنیده بودم یه راه خوبی برای جلوگیری از کپی ریت تو دنیای مجازی هست شما به کمک یه سری کد هایی که تو تنظیمات وبلاگتون می ذارید اجازه کپی به کسی نخواهید داد ولی تا حالا انجامش ندادم

    پاسخحذف
  2. راستش من به همین مقدار هم راضیم که اسمم رو فقط بیاره نمی خواستم دزدها رو رسوا کنم می خواستم یه کمک و هم فکری بگیرم که جلوی نشر یک اثر به این نحوه آیا درسته یا نه؟ اگر درست نیست پس چه رفتاری برای اصلاحش میشه کرد!

    پاسخحذف
  3. سلام پرشکوه عزیز
    راستش بهترین کار همین هستش که آدم بره و تو وبلگشون اعتراض مودبانه کنه.اینطوری خوانندگانشون هم متوجه میشن که قضیه دزدیه وبلاگیه و اعتبار خودشون رو از دست میدن.یه کار دیگه هم میشه کرد.اصلا" نری دنبالشون.چون نفع مالی که توی قضیه نیست.از سمت دیگه به قصد معروف شدن و این حرفها که نمی نویسی.من اگه بودم یا بی خیال می شدم یا تذکر می دادم.
    راستی دموکراسی همیشه هم چیز خوبی نیست.بالاخره یه مرجعی بالاتر از دموکراسی هم باید باشه.نمونه ی بزرگش رو تو همین مملکت خودمون می تونی ببینی.یه زمانی ملت صبح داد می زدن زنده باد مصدق ظهرش داشتن بهش فحش می دادن.دموکراسی مشروعیتش رو از چیزی می گیره که دائم متغیره و همیشه درست نیست.
    درست گفتم؟

    پاسخحذف
  4. شاید از خیر نوشته هایم که در وبلاگهای دیگر نوشته می شود بگذرم بهتر است به قول بی سرزمین تر از باد درآمدی که حاصل نمی شود.
    شاید خیلی از مشروعیت های که خیلی چیزها دارند چون مطلقه به علت کوچکترین نقص موجب به انحراف کشیدن اصل موضوع میشن منظورم اینه که چون مشروعیت دمکراسی مطلق نیست موجب تصحیح اون میشه و جلوگیری به قهقرا رفتنش رو می گیره دمکراسی یعنی چیزی که جمع می خواد هر چیزی باشه چه خوب چه بد جمع با اون مشکلی نداره و در سایز و اندازه همون جمعه!

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه