۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

نظم در بی نظمی


امروز خیلی به خانه رسیدیم همه بودیم اول از من شروع شد داشتم فنجانهای صبحانه را می شستم ارزش گذاشتن در ماشین ظرفشویی را نداشتند دیدم جا ظرفی پراست آمدم پیشدستی ها را بگذارم توی کابینت به سرم زد کابینت را مرتب کنم برای همین تمام ظرفهای شکستنی کابینت رابهم ریختم و دوباره سر جایش چیدم بعد رفتم سراغ قابلمه ها و همین بلا را سر آنها اوردم مریم و مرضیه هم سراغ کتابخانه رفته بودند و سر و سامانی به آن دادند کار آنها زودتر تمام شد برای همین به سراغ کمد لباسها رفتند و شلوارها را نظمی دادند وقتی کارم تمام شد من و مرضیه به سراغ بلوزها رفتیم و مریم را مسئول مرتب کردن آشپزخانه و پذیرایی کردیم. 
از نظم دادن خوشم می اید به خصوص بعد از یک بی نظمی شاید ذوقم هر روز نمی کشد که یک جایی را سر و سامان بدهم ولی هر وقت سر ذوق باشم همه چیز را بهم می ریزم و دوباره مرتب می گذارم سر جایش. مرضیه می گوید برای تو یک دقیقه است من همان یک دقیقه را دوست دارم امروز از مادر بزرگ خدا بیامرزم ذکر خیر می کردیم و نظم خاص او در زندگی را می گفتیم او آنقدر در زندگی نظم داشت که هرگز روز دوشنبه پختن حلوا کاکا او تغییر نمی کرد نه یک روزاین طرفتر نه یک روز آن طرفتر می گفتیم هیچ کدام ما به او نرفته ایم نه اینکه منظم نیستیم بلکه سیستم زندگی نوین نمی گذارد منظم باشیم ما اسیر زمانیم و نه زمان اسیر ما! 
پی نوشت1: راستش موقع مرتب کردن کتابخونه به سختی تونستم بعضی از دفترهای قدیمیم رو از دست خواهرهام نجات بدم من عاشق جمع کردنم و چیزی رو دور نمی ریزم من هیچ وقت با رضای دل جعبه های قشنگ رو دور نمی ریزم. یا کاغذهای کادو روبان یا نوشته های قدیمی حتی ایمیلهای ارسالی و دریافتیم رو حذف نمی کنم به من میگن آشغال جمع کن من مجموعه های عجیبی دارم مثل کارت تلفنها عکسهای تبلیغات انتخابات مجلس سال 78و... اونقدر چیز میز دارم که یادم میرم که چی دارم. گفتم که آدم منظمی نیستم اما نظم رو دوست دارم.
پی نوشت2: من این نظم در بی نظمی زندگیم را دوست دارم. 

۲ نظر:

  1. توی این مورد فکر کنم که دقیقا مثل همیم.
    من اگه شروع کنم به مرتب کردن ، تا وقتی که نتیجه ی کار به نظرم خوشایند نیاد دست ازش نمی کشم.همین طور پشت سر هم همه جا رو مرتب می کنم.
    من هم خیلی چیزها رو نگه داشتم از 5 سالگی تا حالا اما خوش بختانه می دونم که چی کجاست و چیا دارم! به نظر من بعضی چیزها حتی اگه کمی جا بگیرند ارزش نگه داشته شدن دارند .من لذت می برم از اینکه خاطراتی از گذشته ام برام زنده بمونه

    پاسخحذف
  2. خوشحالم یکی دیگه هم مثل منه! من از اینکه از گذشته ها برام چیزی مونده خوشحالم

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه