۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

تعصب

تعصب جنبه های خوب یا بدی دارد.
هر کسی به یک سری مسائل متعصب است مثلا به نژادش به زبانش به کشورش به افراد و موضوع مورد علاقه اش. به عنوان مثال خودم به کشورم به شهرم به زبان فارسی و گیلکی و رشته تحصیلیم ریاضیات تعصب خاصی دارم. این تعصب موجب می شود که به پیشرفت هر یک از این موارد فکر کنم و تا جایی از دست  بر می آید کاری انجام دهم. ولی گاهی این تعصب موجب می شود افراد کارهای غیر عقلانی انجام دهند یا حرفهای خودشان را نادیده گیرند. تعصب بی مورد که گاهی خودم هم دچارش می شود موجب می شود آدم به عنوان یک آدم عقل گرا به نظر نیایید بلکه آدمی منطبق بر احساساتش به نظر بیایید. تعصب من به ریاضیات اینگونه است هر کجا بحثی از ریاضیات باشد نمی توانم دم فرو بندم و ناگزیر باید پاسخگو باشم و این موجب می شود که یادم برود چه حرفهایی را زده ام.

۴ نظر:

  1. خب مجبور نیستی،حرف نزن. تا اینجوری در دام گیر نکنی و این مطلب یا ندامت نامه را ننویسی.حالا هم حرفت را زیر پا گذاشتی و هم غرور خودن را زیر پا گذاشتی.

    پاسخحذف
  2. اگر آدم نسبت به چیزی تعصب داره باید بهترین دفاع رو نسبت به اون انجام بده و گاهی بهترین دفاع دم فروبستن به وقت خاموشیه. من با شما موافقم آدم که مجبور نیست حرف بزنه.

    پاسخحذف
  3. نظر گذاشتن برای تو کار سختیه چون اهل دلی!!
    ولی خواستم بدونی مطالبتو دنبال می کنم

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه