۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

رستوران غذاهای گیلانی

یک روز با مرضیه درباره این صحبت می کردیم چرا یک رستوران با غذای های گیلانی تا حالا نزده اند. با توجه به اینکه غذاهای گیلانی خوشمزه اند و به ذائقه دیگر مردم ایران سازگار. به نظر من اگر چنین رستورانی تا حال افتتاح می شدکه  باری  از دسرهای شمالی  و منو غذاهای آن شامل غذا و دسرهای زیر بود واقعا محشر می شد.

غذا ها:
1- آب جوجه
2- اشبل کوکو
3- آش شیر
4- آش قلمکار
5- بادمجان بورانی
6- آلو مسما
7- اناربیج
8- باقلا قاتوق
9- پنیر بروشته
10- ترش تره
11- ترشواش قاتوق
12- چقرتمه 
13- خشک باقلا قاتوق
14- سیرقلیه
15- شامیرشتی
16- شکمدوکونی
17- شیش انداز
18- فسنجان
19- قیمه رشتی
20- کاله کباب
21- کباب ترش 
22- کباب چنجه
23- کدو خورشت
24- کوکو بادکوبه
25- کوکو گردو
26- لونگی
27- ماهی کولی 
28- ماهی مالاویج
29- میرزا قاسمی
30- نازخاتون
31- واویشکا
32- ورقه
33- هالی آبیه
34- ماهی سفید
35- سیروابیج
35- کولی اناربیج
36- دوش
37- آش کشک
38- تابریون
دسرها:
1- اشپل
2- بادمجان بورانی
3- باقلا
4- انگور
5- خیار
6- دلار
7- زیتون
8- زیتون پرورده
9- سیر
10- سیر ترشی
11- گردو
12- ماست و دلار
13- ماهی دودی
14- ماهی شور
15- هفته بیجار
16- هندوانه
17- رشته خشکار
اگر منو من کم و کسری دارد لطفا غذاهای درخواستی رو در بخش نظرات بگذارید.

۸ نظر:

  1. سلام. ممنونم که به نوشته های من نظر لطف دارید. اگه اشتباه نکنم رشته ی شما باید ریاضی باشه. اگه اینقدر به ادامه تحصیل در خارج از کشور علاقه مندین، حتما از عهده اش بر میاین. اگر کمک یا نظری خواستین من در خدمتم و خوشحال میشم اندک کمکی بکنم.
    در مورد نوشتن هم باید بگم که همیشه ترس از گفتن هست اما حق میدم که در داخل کمی این ترس سنگین تر هست اما بیرون از ایران هم این ترس در ماها هست چرا که ما به نهادی یا جایی که وابسته نیستیم و تنها حرف دل و برداشتهای شخصی خودمون رو می نویسیم ولی این بهانه میشه دست بعضی ها در بعضی مواقع. فعلا که می نویسیم و تا روزی که درمون رو نبندند حاضر خواهیم بود.
    منم وبلاگتون رو دوست دارم به چند دلیل: اول قلم روزنگاری شما سلیس و روان و خوندنیه، دوم اینکه معمولا همیشه حرفی از شمال میزنین و منو به اصلم نزدیکتر میکنین (البته اگه ما مازنی ها رو شمالی بدونین) و سوم اینکه یه جور تفکری در زندگیتون از روی نوشته هاتون حس میکنم که برام لذتبخشه. اینکه یه دختر خانمی از ظواهر و مسائل سطحی نمی نویسه و کمی به زندگیش عمق میده برام شیرین و قابل احترامه. منم برای شما آرزوی موفقیت میکنم. موید باشید.
    راستی این وبلاگ شما نظر خصوصی نداره، یا اگه داره به منم یاد بدین :D

    پاسخحذف
  2. ممنون از اینکه نسبت به وبلاگ من نظر لطف دارید از پیشنهاد کمکتون هم ممنون خوشحال میشم که راهنماییم کنید. متاسقانه این امکانات رو فقط بلاگفا داره و بلاگر دارای چنین امکانی نیست اما اگر عضو باشید می تونید برای دیگر اعضا پیغام بگذارید که یکی از اونها خودم هستم.

    پاسخحذف
  3. وای ی ی ی ی هوس کردم.
    جای اینها در منویتان خالیه:
    ماهی دودی
    خورش قلیه
    خورش آبکی
    گرده بیچ
    کدو ورشته
    رشته برشته

    پاسخحذف
  4. ماهی دودی رو یادم نرفته. خورشت آبکی که هزارتا اسم داره یکی از اسمهاش ترش واش قاتوق. خورشت قلیه نمی دونم دقیقا چی شاید منظورت سیر قلیه است. گردو بیج هم ما می گیم مالاویج. راستش کدو ورشته رو دقیقا نمی دونم چیه؟
    اما رشته برشته که ما به نام رشته خشکار می شناسم راست می گی از قلم افتاده بود.

    پاسخحذف
  5. شما یه وبلاگ دیگه به این آدرس هم داری؟
    http://fiehmafieh.blogspot.com/

    ضمنا شما رو به خدا اینقدر از غذاهای گیلانی اسم نبرین، ما اینجا یهویی تلف میشیما. دل ما هم میخواد از این غذاها اما اینجا پیدا نمیشه.

    پاسخحذف
  6. تو خودت بهتر می دونی.
    ما گیلکی نیستسم ولی گیلانی ها رو دووووست داریم.

    پاسخحذف
  7. مرضیه جون ما هم اونایی که گیلانی نیستند و گیلانی ها رو دوست دارن دوست داریم.
    از طرف یک گیلانی

    پاسخحذف
  8. گیلان جان دیل میشین دریای درده
    جی تی دوری می خاطر خیلی پرته

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه