۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

بزرگترین بازی دنیا

دنیا شبیه یک بازی کامپیوتریست که برنامه نویس آن خداوند است. این بازی عجیب با میلیاردها میلیارد شخصیت. که سالیان سال است ادامه دارد. خداوند دقیقا می داند هر انسانی هر انتخابی کند چه اتفاقی برایش می افتد مثل برنامه نویس که می داند که اگر شخصیت بازی در را باز کند پنج دشمن پشت در هستند و به احتمال قوی شخصیت بازی می میرد. اما چه خداوند و چه طراحان بازیهای کامپیوتر جلو اشتباهات را نمی گیرند. خداوند این بازی هوشمندانه را طوری طراحی کرده که لازم نباشد به جای ما فکر کند. بازی عجیب که گاه اشتباهات فاحش ما را بر نمی تابد و مثل همان اشتباه شخصیت بازی که به جای در آزادی در مرگ را انتخاب می کند. خداوند آنقدرها مهربان هست که طی مسیر هزاران راهنما و کاتلوگ برای ما گذاشته که استفاده کنیم. حالا کدوم آدم بینا که بیاد این نشانه ها را ببینید.


۱۵ نظر:

  1. واقعا تشبیه شما خیلی جالب و به جاست خوشم اومد

    پاسخحذف
  2. راستی این بازی به روز رسانی هم می شود ورژن جدیدش اومده که فری دانلوده.

    پاسخحذف
  3. این تئوری من بود یادت هست و این بازی به طور همزمان میان میلیونها کاربر بازی میشه هرکس اراده خودش را در بازی داره اما برنامه نویس اونو نوشته بی انکه در بازی ادمها دخالت مستقیم کنه گاهی امکاناتی فراهم کرده که تا دم مرگ ادم بره اما به علت یافتن یک گنج عمر مجدد پیدا بکنه درست مثل بازیهای کامپدتری! گاهی هم بی انکه انتظارش بره جانش را از دست میده!
    یک بازی پیچیده

    پاسخحذف
  4. ببخش نمی خواستم نظریه ترو بدزدم. اما چون نظریه جالبی بود گفتم حیف میشه نگم. حالا با اجازه نظریه بازی بزرگ رو آوردم اگر اجازه نمیدی حذفش کنم.

    پاسخحذف
  5. نه منظورم فقط یاد اوری بود تئوری من هیچ پیروی جز خودم نداره !ممنون که داری اونو به سمع و نظر بقیه میرسونی:)

    پاسخحذف
  6. تازه بعضی ها هم میخواهند قفل بازی رو بشکنند!

    پاسخحذف
  7. بازی...
    آره ممکنه
    اما دارم به این فکر می کنم که
    "مرگ" به منزله شکسته ؟

    پاسخحذف
  8. آره فقط متاسفانه یه قسمتی از بازی رو نمیشه save کرد و وقتی مردیم Load کنیم تا برگردیم به قبل. هنوز برنامه نویس بازی این قسمت رو طراحی نکرده شاید قصد نداره طراحی کنه چون سالهاست که بازی رو طراحی کرده ولی در ورژن جدیدش هم نگذاشته.

    پاسخحذف
  9. آیا خداوند هم مانند برنامه نویس نمی داند که بنده اش در مصاف با 5 دشمن می میرد یا زنده می ماند؟ سهم تجربیات بشری و تواناییهایش چیست؟ آیا خداوند به همین دلیل در برآوردهایش دچار خطا می شود؟ برنامه نویس نمی تواند سطح توان بازیگر را دقیق حدس بزند، شاید در جایی که انتظار مرگ بازیگر را دارد، وی را زنده بیابد.

    پاسخحذف
  10. بر عکس برنامه نویس از همه چیز اگاه است فقط دارد نگاه میکند هر کاربر از منوی هلپ چقدر استفاده کرده یا از تجربه ای که در هر مرحله پیدا میکند چقدر برای مراحل بعد استفاده میکند. دنیا سوفی تعبیر قشنگی دارد که اینجا هم کاربرد دارد فرق این بازی با بازی کامپیوتری این است که ادم خودش وارد دنیا بازی می شود خودش فقط کاربر صرف نیست جزیی از برنامه است

    پاسخحذف
  11. او می دونه که در مصاف 5 دشمن میمیریم ولی اگه در مرگ رو انتخاب نکنیم و در دیگر رو انتخاب کنیم دیگه به جنگ دشمن و به دیدار مرگ ممکن نریم او بازی رو طراحی کرده و نشسته تا بندگانش به کارشان بپردازند و در این مسیر تجربه کسب کنند خداوند از اینکه ما تجربه کسب کنیم و به خطا نریم یا بریم سدی برای ما ایجاد نمی کنه چون اینکه ما در این مسیر تجربه کسب کنیم قسمتی از بازی هست. ما مخالف اراده خداوند طراحی نشده ایم چون او این بازی رو طراحی کرده هر موقع دلش می خواهد درصدی از جان باقی مانده را می تواند حذف کند اما بیشتر مواقع این کار را نمی کند چون خداوند ما را برای طی مسیر ساخته است نه شروعی و پایانی. او می دونه که کاربرهاش دقیقا چه توانایی هایی دارد.

    پاسخحذف
  12. سحر خانم یه چیز یادم رفته بود در فلسفه دینهای آسمانی مرگ رفتن به مرحله بعدی با آذوقه جمع شده در این مرحله است و در فلسفه مادیگرایان اخرش!! پس بر می گرده به فلسفه شما....

    پاسخحذف
  13. مگه غیر از اینه که توی یه صحنه ی مشابه در یک بازی، یکی با ناشی گری میمیره و یکی دیگه خیلی راحت دشمنانش رو شکست میده و زنده میمونه. لذا برنامه نویس هیچوقت نمیدونه که کدوم اتفاق دقیقا خواهد افتاد چرا که برآوردی از بازیگر نداره. پس با تشبیهات شما خداوند همانند برنامه نویس خودش به انتظار سطح تواناییهای بازیگر بمونه و نمیتونه دقیق حدس بزنه که چه اتفاقی حتما خواهد افتاد. ضمن اینکه نکته ی بسیار مهم این هست که تواناییها و پتانسیلهای آدمهای مختلف در مواجهه با یک اتفاق مشابه کاملا متفاوته، و بیشترش نشات گرفته از پتانسیلهای اولیه در بدو تولد و نوع پروزش و آموزش در محیط خانه و مدرسه و اجتماع است و کی هست که ندونه که ما هیچ حق انتخابی در این موارد نداشتیم. لذا اگر خداوندی که شما ازش صحبت میکنین وجود داشته باشه، یا خالق بسیار بدی هست و یا بسیار ظالم و از عدالت بدور.
    ضمنا در مورد مساله ی خدا خیلی خوبه که به سیر تاریخی شکل گیری خداوند و ساخت اون در ذهن بشر تاملی بکنیم.

    پاسخحذف
  14. اگه اینجوری باشه جای یه Help دُرُس حسابی خیلی خالیه!!

    پاسخحذف
  15. در بازیهای کامپیوتری این افراد هستند که شخصیت ها را هدایت میکنند و بدون هدایت افراد شخصیت های کامپیوتری سر جای خودشان مدتهای مدیدی می مانند آیا در دنیای واقعی اینگونه است.در بازیهای کامپیوتری چنانچ شخصیت بازی نا بود شد شما دوباره بازی را ریست کرده و از نوع شروع میکند تا بالاخره بازی را به اتمام برسانید.آیا در دنیا واقعی اینگونه است که اگه کسی بمیرد دوباره زنده شده و اشتباه خودش را جبران کند تا پیروز زندگی باشد.
    موارد نقض زیاد است.پس تشبیه شما زیاد هم جالب نیست

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه