۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

تصحیح برگه ها

دارم برگه های امتحانی تصحیح می کنم واقعا بعضی ها محشراً. مثلاً یه نمونه اش که باید ذکر کنم و نمی شه ازش گذشت یه آقایی که یکبار ایشون رو زیارت کردم اون هم جلسه قبل از امتحان میان ترم که ایشان به من افتخار دادن و تشریف آوردند سر کلاسم و تنها دغدغه شون این بود که اگر امتحان میان ترم ندن چه بلایی سرشون میارم که حضرت آقا روشون نمی شد بپرسند و از بنده خدا بغل دستیشون خواستند این سئوال اساسی زندگیش رو از من بپرسه. از این مطلب بگذریم فکر می کنید ایشون در برگه اش چی نوشته؟ فکر بد نکنید نامه عاشقانه ننوشته بلکه فحش نوشته. حالا خودخود فحش هم که نه، یعنی غیرمستقیم برام فحش نوشته. منظورم چیه؟ خب! این حضرت آقا به جای جواب سئوالات در برگه فقط صورت سئوالات رو رونویسی کرده اند. خب شما بگین این حضرت بجز فحش چیزی دیگه ای به من داده اند یعنی یک ترم چانه زدن من کشک!
بجز این مورد، موارد جالب دیگه هم داریم مثلا یکی برام نوشته:
خدمت استاد گرامی سرکار خانم......: سلام و عرض ادب و خسته نباشید،
استاد امتحان میان ترم را در کلاس نمره 1.5 دارم سئوال 10 را چون بلد بودم و خوانده بودم جواب دادم حال ریش و قیچی دست شما، مطیعم به تصمیم شما امیدوارم از بزرگواری که در شما سراغ دارم بذل توجه ای فرموده و عنایت ویژه بفرمائید.
باتشکر و احترام کوچک شما.........                 
وقتی این روبرای مرضیه خوندم او بیت جالبی رو برام خواندم:
سرم را سرسري متراش اي استاد سلماني 
که ما هم در ديار خود سري داريم و ساماني
 مثل اینکه این آقا من رو با استاد سلمانی اشتباه گرفته و میگه ریش و قیچی دست شماست.
یکی دیگه که تا اینجا که شیش سئوال از نه سئوال رو تصحیح کردم دریغ از یک نمره حتی بیست و پنج صدم برام نوشته باشد ته برگه اش عریضه نوشته که
استاد تورو خدا من یه ترم این درسو افتادم اکه یه ترم دیگه بیفتم مشروطم خواهش می کنم نزارید من دوباره این درسو بیفتم.
به جز ایشون یکی دیگه هم انتهای برگه امضاء کرده و نوشته التماس دعا. بگذریم از عریض نویسهاشون حل مسئله هاشون اینقدر باحاله که نگو آدم فکر می کنه این عددهای اضافی از کجا میارنن مثلا توی یه سئوال که در صورت  48 نیست در محاسبات این عدد رو آورده اند. به قول مرضیه این عدد رو از کجا می آورند. توی این چند روز باید از دوستان با تجربه تر بپرسم که چطوری به یک و دو ها  نه می دن تا مشروط نشن. آخه دلم می سوزه اینها برای این درسها پول میدن مثل من بودن که پول نمی دادم و اگه می افتادم  دولت ضرر می کرد یه چیزی. نمی گم من اصلا نیفتادم من همیشه به راحتی می گم 18 واحد به اندازه یه ترم افتادم ولی همیشه ترم بعد سرم به سنگ می خورد و اون درس رو می خوندم اما یار رو در برگه پر از خالیش با افتخار میگه من یه بار این درس افتادم و مشروط شدم. حالا که مشروط شده و  14 واحد داره. باید بتونه با وقت بیشتری درس بخونه! اما از درس خوندنش علامتی موجود نیست.
راستی آقای رییس بانک هم من را نا امید کرده با عجله کردنهای بی موردش یه نکته جالب هم  اینه که آقای رییس بانک برگه جواب  رو نصف از بالا به پایین نوشته و نصفه دیگر رو باید بر گردونید و از پایین به بالا بخوانید.
اما بین آدمها خانم س. م. دستش درد نکنه برگه خیلی خوبی داده به من.  با اینکه می دونم موقع استحمام دوقلوهاش دستش شکسته ولی امتحانش رو عالی داده تا حالا فقط یه نیم نمره اشتباه کرده.
تا شنبه باید برگه ها رو تصحیح کنم تا اینجا کلی نکته جالب در این برگه ها دیدم. تا شنبه خدا بزرگ شاید بیشتر از اینها نکته دیدیم.

۸ نظر:

  1. خوندن این پستتون باعث شد که تو ذهنم برخی خاطرات از دوران تدریسم زنده بشه. چقدر تلفن از مسئولان دانشگاه داشتم، چقدر به قول شما عریضه های سوزناک برام می نوشتن، اگه یه روزی اینها با یه پرداخت معنوی کتاب بشه، بی شک بالاتر از مناجات نامه ی خواجه عبدالله میشه.

    پاسخحذف
  2. من هم با شما موافق مناجاتهای دانشجویی قطرش از مثنوی معنوی بیشتر می شه که هفتاد من کاغذ می برد راستش تصمیم دارم نوشته هاشون رو اسکن کنم و نگهدارم و کلکسیونی درست کنم.

    پاسخحذف
  3. شما به عنوان یک استاد بایستی امانتدارباشید.تقاضای افراد و پاورقی های برگه های امتحانی هم یه نوع امانت است از جانب دانشجو نزد شما،پس وظیفه شماست از آنها به خوبی نگهداری کنید.ازطرفی این مواردیه نوع راز است که دانشجویان به شما میگن وظیفه ات حکم می کنه راز دار باشی نه بیاین و به عنوان یه خاطره برملاش کنی.پس نتیجه میگیریم شما به عنوان یه استاد از امتحانت نمره قبولی نمی توانید بگیرید.واین درس را می افتین برو دعا کن که مشروط نشوی.

    پاسخحذف
  4. حق با شماست نوشته های دانشجویان رازهای اونهاست که به امانت پیش من مونده، اما من هم خیانت در امانت نکردم زیرا اینجا ذکر نکردم کی چی گفته توی کلاس 32 نفری هر کسی می تواند این نوشته ها رو در برگه اش برای من نوشته باشد. پس خدا رو شکر انقدر که شما می فرمایید من به راه ناصواب نرفتم. با اون صراحتی که شما میگین من از امتحانم نمره غیر قابل قبول نگرفتم.

    پاسخحذف
  5. شما فکر می کنید که نمره قبولی گرفتین.اگه همان دانشجویی که راز دلش را برای شما نوشته به وبلاگت سربزند و ببیند که چنین مطلبی که نوشتین مربوط به خودش است آن وقت در مورد شما چی فکر میکند.به نظر من استاد شما نه تنها در این درس امانت داری افتادین مطمئن باشید که مشروط هم شدین.لطفا به این موضوع بیشتر فکر کنید

    پاسخحذف
  6. خب در این مورد که اگه دانشجوی محترم تشریف بیاره و ببین که نوشته هاش اینجا نوشته شده شاید یه لحظه برقش بگیره!!! اما ایشون هم متوجه می شوند که من اسمشون رو ذکر نکردم. بعدا من اینجا خودم را به وضوح معرفی نکرده ام که ایشان و یا دیگر دوستانشون بیان اینجا و از رازهای به قول شما مگوی او با خبر بشن. تا خدای نخواسته به شخصیت ایشان خللی وارد بشه با توجه به این مطلب اطمینان دارم که مشروط نمی شم و اگر استاد سختگیر مثل شما هم داشته باشم حداقل نمره قبولی را نیز کسب می کنم.

    پاسخحذف
  7. آقای رییس بانک دیگه می دونه شاگرد کی هست و استادش کیه؟آنوقت چی می گی؟دانشجوها در زمینه درس خواندن تنبلی می کنند ولی در کسب آمار و اطلاعات از هر شبکه جاسوسی قوی ترند.پس مطمئن باش به وبلاگت سر می زنند.ومطالب شمارو می خونند.پس مشروطی

    پاسخحذف
  8. من هم با شما موافق هستم که گیرنده های دانشجویان حساس است و اطلاعات درباره استادانشان را بو می کشند ولی خدا رو شکر از وجود این وبلاگ حتی همکارانم خبر ندارند یعنی لزومی نداشت که به آنها بگم در اینجا هم هیچ جا ذکر نکردم کجا درس میدهم در این استان پهناور اینقدر دانشگاه هست و اینقدر استاد ریاضی و این قدر رییس بانکی که داره درس می خونه که تشخیص این مطلب که شخصی این رو نوشته دقیقا من هستم و دانشجوی که ذکر کردم دقیقا آقای رییس بانک است کاملا سخت است.
    از طرف دیگر من درباره ایشان مطلب بدی ننوشتم.
    حالا بگذریم از این مطلب در هر صورتی هر دلیلی بیارم شما در هر حالتی می خواین بگین مشروطم باشه قبول من مشروط.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه