۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

کارتونهای قدیمی

نظر هاشور در پست قبل من را به این فکر انداخت اسم همه کارتونها و فیلم و برنامه های نمایشی دوران کودکیم را که به یاد دارم جمع کنم. لیستی  که من تهیه کردم شامل 80 مورد است شاید چند تایی را از قلم انداخته باشم اگه شما یادتون است اضافه کنید.

1- آنی شرلی
2- اسکیپی
3- ای کیو سان
4- الفی
5- الیور تویست
6- بابا لنگ دراز
7- با خانمان
8- باربا پاپا
9- بامزی قوی ترین خرس دنیا
10- بچه های کوه آتشفشان
11- بچه های کوه تاراک 
12- بچه های کوه آلپ 
13- بل و سباستین
14- بلفی و لیلی بیت
15- بنر سنجاب کوچولو
16- بولک و لولک
17- پت پستچی
18- پت و مت
19- پرفسور بالتازار
20- پسر شجاع
21- پلنگ صورتی
22- پینوکیو
23- تام سایر
24- تنسی تاکسیدو
25- جزیره ناشناخته
26- جیمبو
27- چاق و لاغر
28- چوبین
29- حنا دختری در مزرعه
30- خاله ریزه و قاشق سحر آمیز
31- خاله غورباقه و آقای پسر
32- خانواده دکتر ارنست
33- خونه مادر بزرگه
34- دور دنیا در 80 روز
35- دوقلوهای افسانه
36- دهکده حیوانات
37- رابین هود
38- رامکال
39- زبل خان
40- زنان کوچک
41- سفر به مرکز زمین
42- سفرهای مارکوپلو
43- سفرهای میتی کمان
44- سندباد
45- سمندون
46- افسانه سه برادر
47- فردی مورچه سیاه 
48- فوتبالیستها
49- قصه های تا به تا
50- قصه های مجید
51- قلعه هزار اردک
52- کارگاه گجت
53- کلانتر و معاون کلانتر
54- کلاه قرمزی و پسرخاله
55- کوتالاس
56- گربه های فضایی
57- گوریل انگوری
58- گوفی
59- لوک خوش شانس
60-نسخه سحر آمیز
61- نل
62- نیک و نیکو
63- ماجراهای شرلوک هومز
64- ماحراهای گالیور
65- ماجرای هاکل برفیل
66- محله بهداشت
67- مدرسه والت
68- مسافر کوچولو
69- مشاهیر بزرگ جهان
70- مگ مگ و دوستان
71- ملوان زبل
72- ممول
73- مورچه و مورچه خوار
74- مهاجران
75- واتو واتو
76- وروجک و استاد ادر نجار
77-هاج زنبور عسل
78- هادی و هدی
79-هایدی
80- یوگی و دوستان

بعد از ارسال پست به کمک مریم و مرضیه چندتا دیگه از کارتونها و برنامه های قدیمی رو به یاد آوردیم. به عبارت دیگه:


81- هوشیار و بیدار
82- کار و اندیشه
83- زهره و زهرا
84- علی کوچولو
85- وقتی بابا کوچک بود
86- تعقیب طولانی
87- آرزوهای بزرگ
88- نیلبک جادویی
89- ما می توانیم
90- ما در خانه می مانیم
91- گردوی دانش
92- مدرسه موشها
93- جعبه اسباب بازی
94- مداد جادویی
95- بچه ها مواظب باشید
96- ماجراهای مداد آبی
97- اور و جیرجیر 
98-  زیر گنبد کبود
99- دکتر عروسکی
100-الستون و لستون
101- اردک و خرسک و تندک
102-قلی و بابا علی 

پی نوشت: چند تا از برنامه های یادم رفته بود که دوستان لطف کردند یاد آوری کردند از یاد آوریشون تشکر می کنم.
103- تام و جری
104- زورو
105- سیندرلا
106- سفید دندان
107- موش کوهستان
111- 101 سگ خالدار
112- سنجد
113- قورباغه سبز
114- جک و لوبیای سحرآمیز
115- باغ سبزیجات
116- بیگ بیگ
117- المپیک حیوانات
118- میومیو عوض میشه
119- میکی موس
120- گوش مروارید
121- روبرت( مردی که نمی خواست بزرگ بشه)
122- آقای حکایتی

یک سال قبل در چنین روزی:
خون در شیشه
مدرسه محمد
خاطره : اول مهر دانشگاه تربیت معلم
خاطره : اول مهر دانشگاه ارومیه


 

۱۱ نظر:

  1. تام و جری
    زورو
    سیندرلا
    سفید دندان
    موش کوهستان
    101 سگ خالدار
    سنجد
    قورباغه سبز
    جک و لوبیای سحر امیز
    باغ سبزیجات
    بیگ بیگ!
    المپیک حیوانات
    فعلا بسه
    تا بعد به لیستت اضافه کنم

    پاسخحذف
  2. وااااااااااااااااای خدااااا جوووونم
    کپی کردم رئ دسکتاپم تا همیشه جلوی چشمم باشن و خیلی دلم میخواست این لیستو داشته باشم.واقعا کیف کردم.کلی تلاش کردم تا حداقل یه دونه هم من اضافه کنم ولی جز کارتون نیمه وزین "میو میو عوض میشه" و "قورباغه سبز" چیزی یادم نیومد."میکی موس" هم اون اولا نشون داده بود چند بار.
    همه این چیزای کوچیک که شاید یه چیز خنده دار برای بعضا باشه یه زمینه شاد برای تمام خاطرات کودکیمون بودن.اون اولا که تلویزیونمون سیاه سفید بود خیلی از این اسامی مانع مهمونی رفتن و گاهی مدرسه رفتنمون میشد.دی وی دی یه چند تایی از این کارتونا رو به شکل ناقص دارم و آهنگای یه عده شون رو خیلی زیاد گوش میدم.مقایسه دنیای بزرگی که داشتیم با دیجی مون و تله تون امروز واقعا برام مسخره هست.تا وجود جنگ تا وجود بدبختی با وجود اینکه هیچ وسیله ای واسه سرگرمی هیچ بچه ای تو دوران کودکی ما به شکل درست و حسابی وجود نداشت تا حالا یک بار هم به زندگی بچه های دیگه دنیا حسودیم نشده.ما یعنی خوشبخت بودیم؟

    پاسخحذف
  3. آخه یه چیزی بنویسید که ارزش خوندن داشته باشه.

    پاسخحذف
  4. گوش مروارید.
    چقدر حالم خوب شد این لیست و خوندم

    پاسخحذف
  5. همه رو که خودت نوشتی
    روبرت (مردی که نمیخواست بزرگ بشه )
    آقای حکایتی
    فک کنم اینا نبود

    پاسخحذف
  6. من تا جایی که یادمه موارد زیر کارتون نبودن:
    اسکیپی،بچه های کوه آتشفشان،سمندون،قصه های مجید،محله بهداشت،هوشیاروبیدار،علی کوچولو
    پس دقت کنید.

    پاسخحذف
  7. سلام.چند روزه آپ نکردین چرا؟انگار نیستین کلا آره؟

    پاسخحذف
  8. ممنون از همه دوستان که کارتونهای و برنامه های رو که فراموش کرده بودم یاد آوری کردند.
    واقعیت این بود که چند روز نتونستم بیام و جواب کامنهای و نظرات تون رو بدم اما حالا که اومدم اول همه اسمها رو به پستم اضافه کردم بعد برسم به جواب دادن.

    1- ناشناس اگه باز هم یادت بنویس ما منتظریم.

    2- آقا هاشور خوشحالم که مورد توجه شما واقع شد همونطور که گفتم نظر شما من رو وا داشت که خاطراتم رو زیر رو کنم و اسم همه اینها رو از پستوی ذهنم خارج کنم. اما واقعیت اینه که چیزهای کوچیک شادی های بزرگ رو خلق می کنه ما کودکی هامون رو دوست داریم چون ذاتاً کودکی مفرح و شاده بچه ها با چیزهای ساده خوشحال می شوند و استثنا هم نداره! کودکی همیشه شادیست باید به کودکها حسادت کردچه کودکی خودمان چه کودکان این زمانه!

    3- آقا غضنفر خیلی متاسفم که شما با این کارتونها حس مشترک ندارین و با شنیدن اسمشون به یاد هیچ خاطره ای در کودکی نمی افتید! خوشحال میشم راهنمایی کنید و بفرمایید که درباره چه چیزی بنویسم.

    4- آقا رضا خوشحالم که همشون خاطره انگیزند.

    5- آرزو خانوم خوشحالم که حس خوبی بعد از خودن این لیست به شما دست داد.

    6- گلچهره جان آره خودم نوشتم فقط اسم شخصیت بعضی کارتونها یادم نبود یه سرچ کردم اسم کارتون رو پیدا کردم تا درست بنویسم.

    7- گل آقا نگفته بودم که همه کارتون هستند گفتم برنامه ها و فیلمها و برنامه های نمایشی و کارتونها را لیست می کنم در واقع دقت خودم را به خرج داده ام خوبه شما هم دقت کنید ممنون از تذکرتون.

    8- آقای هاشور علیکم سلام راستش یه مدت نبودم برای همین نمی تونستم پست جدید بفرستم ممنون که جویا حالا ما بودید.

    پاسخحذف
  9. كارتون آقاي سكسكه و آقاي باب رو فراموش كرديد . ممنون

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه