۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

شهر مقدس من

دیروز وقتی  از سر کار بر می گشتم متوجه یه تابلو شدم. روی تابلو نوشته شده بود "به شهر مقدس رشت شهر فاطمه اوخری خواهر امام رضا خوش آمدید." راستش در تمام عمر که در این شهر زندگی کرده بودم به این فکر نکرده بودم که در شهری مقدس رندگی می کنم راستش با اینکه می دونستم خارامام حرم خواهر امام رضا است ولی به این استدلال نرسیده بودم که خواهر با خواهر فرقی نمی کنه چطور یه خواهر حضرت معصومه است و شهری که حرمش در آن واقع است مقدس هست و یه خواهرم توی شهر ماست و شهر ما مقدس نیست! حالا از این به بعد بگین شعر مقدس رشت. اگه نگفتید با من طرف هستید ها!

۲ نظر:

  1. میبینم که شما هم راه درآمدزایی رو دارید یاد میگیرید! عنوان مقدس در ابتدای نام شهر میتونه با خودش میلیاردها تومن پول به همراه داشته باشه :D. البته تو شمال ما (مازندران) از این دست اماکن پولساز خیلی زیاده، به هر حال سالها پرچم علویون از اونجا به اهتزار در میومده.

    پاسخحذف
  2. من از تقدسی که برای شهرم ایجاد شده لذت نمیبرم چون تقدس برای امور مادی فقط وسیله سوءاستفاده بوده است. به قول شما نقدس جلوه دادن شهری وسیله درآمد زایی است و بس!!
    اما از این مطلب بگذریم از تبعیض بدم میاد چون به نظرم خواهر خواهره و شهر هم شهر!

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه