۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

Yahoo Pulse

امروز در ایمیلم بودم که دیدم فهیمه هم آنلاینه براش نوشتم سلام خوبی؟ کجایی؟ دیدم جواب نمی ده. از فهیمه بی محلی بعید بود برای همین نوشتم. مواظب خودت باش بی معرفت ها رو دارن می گیرن. دیدم جواب نمیده. کوتاه اومدم فکر کردم مشکلی پیش اومده. ساین اوت کردم. پنج دقیقه بعد موبایلم زنگ زد فهیمه بود گفت که پیغامها رو دریافت کرده. اما چون با موبایل به اینترنت وصل شده بود برای همین جواب من رو نداده با این تماسش کلی من رو چوب کاری کرد. حرفهامون به فیسبوک و یاهو پالس کشید متوجه شدم که با اینکه من و فهیمه با هم کانکت هستیم ولی او از نحوه استفاده از یاهو پالس آگاهی نداره و ازش استفاده نمی کنه. بعد از اینکه تماس ما قطع شد تصمیم گرفتم مطلبی در این باره پیدا کنم و برای دوستانم ایمیل بزنم اما متاسفانه چیزی نیافتم پس با توجه به اطلاعات تجربی خودم ازYahoo Pulse این مطلب را تهیه کردم و  این پست را به آموزش Yahoo Pulse اختصاص دادم.

ورود به صفحه Yahoo Pulse
ابتدا وارد ایمیل یاهو خود می شوید. صفحه یاهو شما مانند تصویر زیر می باشد. بر روی تصویر خود کلیک کنید. تصویر این ایمیل به صورت یک لبخند و دو چشم در یک کادر توسی است.


بعد از کلیک بر روی  آن وارد صفحه مشابه صفحه زیر می شوید. این صفحه Yahoo Pulse است.


زبانه Profile
شما در زبانه Profile وارده شده اید. در این زبانه عکس و نام و نام خانوادگی و سن و مشخصات شخصی شما را که در Profile یاهو خود وارد کرده اید  می توان مشاهد کنید. در زیر مشخصات شما مستطیلی قرار دارد. در این مسطیل شما می توانید تا 255 کاراکتر تایپ کنید و آن را به اشتراک بگذاریم. در صورتیکه بیشتر از این تعداد کاراکتر تایپ کنید در هنگام به اشتراک گذاری برای شما پیغام خطا ظاهر می شود در گوشه این مستطیل یک علامت مثبت قرار دارد با کلیک بر روی آن منویی باز می شود که که دارای سه گزینه  Upload a photo و Add photo from album و Add a link است.که به وسیله آن می توانید عکس یا آدرس ایتنریتی سایتهای مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید در مورد این سه گزینه در زمانی دیگر توضیح خواهم داد.
در زیر مستطیل  آخرین به روز رسانیهای شخصی خود را می توانید مشاهده کنید منظور از به روز رسانی شخصی تمام پستهای ارسالی و کانکتهای شما با دوستان است.
در سمت راست صفحه Profile در قسمت بالا لیستی از دوستان شما قرار دارد که با کلیک بر روی عکس آنها می توان به صفحه شخصی آنها وارد شد. در زیر آن عکسهایی قرار دارد که به اشتراک گذاشته اید. در زیر عکسها آخرین پست وبلاگ شما در یاهو قرار دارد. اگر شما مطلبی بیشتر از 255 کاراکتر را می خواهید ارسال کنید می توانید در وبلاگ خود بنویسید و به این وسیله آن را به اشتراک بگذارید. در مورد وبلاگ نویسی در یاهو بعدا توضیح بیشتری خواهم داد. 
تذکر: باید توجه داشته باشید که در موقع اشتراک گذاری حریم خصوصی خود را رعایت کنید منظور من این است که مطالبی که نمی خواهید به صورت عمومی در دسترس دیگران باشد را به اشتراک نگذارید چون پس از اشتراک تمام کسانی که با شما کانکتد هستند می توانند به آن دسترسی داشته باشید برای همین از انتشار عکسها و یا مطالب خصوصی خوداری کنید.
زبانه Home
بالای زبانه Profile زبانه Home قرار دارد. در صفحه Home شما کادری مشابه کادر Profile را می بینید. که در آنجا موارد دلخواهتان را می توانید به اشتراک بگذارید. در زیر آن سه زبانه Yahoo و Facebook و All وجود دارد. در زبانه Yahoo همان به روز رسانی های در Yahoo را می بینید یعنی تمام پستهایی که شما و یا دوستانتان به اشتراک می گذارند و یا تمام کانکتهای شما با دیگران را در یاهو مشاهده کنید. در صورت عضو بودن در Facebook شما می توانید در زبانه Facebook آخرین تغییرات درصفحه شحصی خود در Facebook را رویت کنید این امکان در یاهو پالس وجود دارد که از ایمیل یاهو خود برای صفحه شخصی خود در Facebook پست جدید ارسال کرد یا برای پستهای دوستان کامنت گذاشت یا آن را لایک کرد.( در مورد کامنت و لایک بعد اشاره خواهم کرد). در زبانه All آخرین به روز رسانی ها چه در صفحه شخصی یاهو و چه در صفحه Facebook  را می توانید مشاهده کنید اگر دقت کنید که مطالب بالاتر جدیدترین مطالب در هر سه زبانه هستند.
زبانه Info
در این زبانه می توانید مشخصات شخصی خود را وارد کنید علاوه بر مشخصات شخصی علایق و سرگرمی ها و همچنین عکسی از خود را می توانید اضافه کنید توضیح بیشتر در این زمینه را به بعد موکول می کنم.
زبانه Contacts
در بالای صفحه این زبانه یک منوی پنج گزینه ای قرار دارد. گزینه اول Connections در این صفحه شما تمام دوستانی که دعوت شما را پذیرفته اند را رویت می کنید. گزینه دوم Suggestions است در این صفحه می توانید به دو طریق دوستان خود را دعوت کنید در باکس Invite by email ایمیل شخصی که می خواهید دعوت کنید را تایپ کنید و کلید Invite را بزنید. یا در قسمت  Connect with your Yahoo! Mail contacts گزینه Yahoo!mail را انتخاب کرده و بعد بر روی گزینه Improt my Yahoo! Mail Contact کلیک می کنید. بعد از کلیک کردن شما شاهد تمام کسانی که در آدرس بوک یاهو شما ذخیره شد و دعوت نامه برایشان ارسال نکرده اید را رویت می کنید با علامت زدن در باکس کنار هر اسم و انتخاب گزینه Invite می توانید دوستان در آدرس بوک یاهو خود را دعوت کنید. با ارسال این دعوت نامه شما باید منتظر بمانید که دوست شما ایمیل دریافتی از طرف شما را باز کند و درخواست شما را برای پیوستن به صفحه یاهو بپذیرد. گزینه بعدی Pending Invites است که در این صفحه آخرین دعوت نامه های دوستانتان در آن ذخیره می شود در صورتی که تمایل داشتید می توانید دعوت نامه های رسیده را تایید کنید. گزینه چهارم Invites sent است در این صفحه همه دعوت نامه های پذیرفته نشده لیست می شود در صورتی که از ارسال دعوت نامه به شخصی پشیمان شدید می توانید گزینه Cancel Invite روبروی آن را انتخاب کنید. گزینه آخر Blocked است که لیست کسانی که آنها را بلاک کرده اید لیست می کند.
زبانه های Blog و Photo را در پستهای بعدی توضیح خواهم داد.

تذکر: با پذیرفتن دعوت نامه ها هیچ شخصی نمی تواند به ایمیل شما دسترسی داشته باشد. یعنی این نگرانی وجود ندارد. اما دقت کنید اگر در بخش Info مشخصات شخصی خود را وارد کرده باشید در دسترس تمام کسانی که با شما در ارتباط هستند و یا با دوستانتان در ارتباطند قرار می گیرد.

تذکر بسیار مهم: در صورتیکه می خواهید فقط دوستانی که دعوت شما را قبول کرده اند مطالب شما را دریافت کنند باید تنظیمات یاهو خود را چک کنید برای این کار ابتدا ایمیل یاهو خود را باز می کنید صفحه ای مانند عکس اول را مشاهده می کنید. در صفحه ایمیل شما در زیر عکستان نوار Updates قرار دارد در سمت راست این نوار گزینه Manage setting قرار دارد روی آن کلیک کنید تا به صفحه Setting Updates Form وارد شوید. در این صفحه از بخش Setting گزینه Manage all Yahoo! Updates Settings را انتخاب کنید.
وارد صفحه Manage Updates می شوید در بخش Manage sharing preferences گزینه مناسب و دلخواه خودتان را برای نحوه انتشار و دریافت پستها انتخاب کنید. و سر انجام Save کنید.


امیدوارم نکاتی که ذکر شد مفید فایده واقع شود. در صورت بروز هر گونه مشکل یا ایجاد هر نوع سئوالی برای شما آن را در بخش نظرات این پست بیان کنید. منتظر پستهای تکمیلی باشید.

۶ نظر:

  1. سلام عزیز.
    میخواستم بدونم چطور میتونم واسه افرادی که تو سایت جستجو میکنم کامنت بذارم و چطور میتونم اونا رو اد کنم.
    مرسی

    پاسخحذف
  2. این افرادی که جستجو می کنید آدرس ایمیلشون رو پیدا کرده اید با داشتن آدرس ایمیل براشون می تونید دعوت نامه بفرستید. درباره کامنت هم اگر وارد صفحه یاهو پالس بشین می تونید کامنت بگذارید.
    اگه دقیقتر سئوالتون رو بپرسید بهتر می تونم به سئوالتون جواب بدم.

    پاسخحذف
  3. من وقتی کسی رو جستجو میکنم و وار یاهو پالسش میشم فقط آخرین آپدیتهاش رو میبینم
    برای بعضی ها هم که دگکه ی کامنت وجود داره وقتی کامنت میذارم پیغام خطا میده . میتونین بگین چرا؟

    پاسخحذف
  4. در انتهای آخرین آپدیتهاش می تونید گزینه Viwe More را ببینید با انتخاب اون می تونید پستهای قدیمی را مشاهده کنید.
    درباره کامنت احتمال می دهم تعداد حروف استفاده شده از مقدار مجاز بیشتره و این اتفاق می افته!
    انشاا... این راهنمایی کمکتون بکنه موفق باشید اگه سئوال دیگه ای پیش اومد در خدمت هستم.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه