۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

تغییر ساعات کار

بعد از اون دو روز که به خاطر گرما تعطیل شد به کارخانه ها رسماً اعلام شده که ساعت دوازده و نیم به بعد دیگه برق قطع میشه. به همین خاطر ساعت کاری مریم از شنبه عوض میشه یعنی از ساعت پنج صبح باید سر کار باشه. همچنین به مرضیه هم گفتند که ساعت کاریشون از هفت و نیم تغییر کرده وشیش نیم شروع میشه! 
علت این تغییر ساعت کاری فقط و فقط به خاطر کاهش مصرف انرژی اعلام شده! نمی خوام چیزی بگم اما برای رفع مشکل کمبود برق فکر نمی کنم با تعطیلی کل کشور و یا فلج کردن صنعت کاری می توان از پیش برد. این را یک نظرکارشناسی نبینید ولی فکر کنم از کارشناسان فن هم بپرسید همین نظر را داشته باشند.
نمی خواهم بیشتراز این روی این مشکل و علت و عوامل آن بحث کنم چون ناخود آگاه به امور سیاسی روز وصل می شود. در انتها امیدوارم برای درمان هر بیماری به مریض مسکن داده نشود. زیرا برای هراتفاقی و یا مشکلی که در جامعه ما پیش می آید کل کشور یا نصف کشور یا جماعتی را سه سوته تعطیل می کنند. برای همین آرزومندم روزی برسد که صورت مسئله پاک نشود بلکه حل شود.

منبع عکس: http://www.knightsbridgeinvest.com/realestateblog/panamas-electricity-tariff-to-drop/

۴ نظر:

  1. بنده هم کارشناس نیستم و اصلا دل خوشی از سیاسیون مملکت ندارم اما تغییر الگوی مصرف یعنی شیفت ساعت کاری مراکز پر مصرف نظیر کارخانه ها و همچنین جابجایی ساعت کاری مراکز دولتی نطیر بانک ها و مدارس و تغییر ساعت در فصول مختلف سال، امری رایج برای مصرف بهینه انرژی تولیدی و بهبود مسائل فنی بسیار در شبکه های برق هست. اما هیچ کجای دنیا این کار دستوری نیست، بلکه با ارائه مشوقهایی نظیر تخفیف در قیمت انرژی و کاهش مالیات و ... به این هدف نائل میشند. ضمن اینکه در این مورد خاص و در کشور ما، این مسئله تنها و تنها به خاطر کاهش تولید برق و افزایش مصرف اون در طول سالیان اخیر و عدم سرمایه گذاری دولت در صنعت برق و تجهیزات فرسوده و از رده خارج رخ میده.

    پاسخحذف
  2. سلام
    مرسی از این که به من لطف دارید و همیشه سر می زنید
    این روزها خیلی مشغولم
    یه مشغولیت ذهنی هم دارم که
    نمی زاره بیام توی وبلاگ و ...

    شرمنده م
    هر وقت که می آم نوشته هاتون رو می خونم
    اما وقت نمی کنم که همون موقع نظرم رو بنویسم
    ببخشید

    در مورد این پست تون هم واقعا چیزی نمیشه گفت!
    لعنتی ها !

    پاسخحذف
  3. من هم با صرفه جویی در انرژی موافقم زیرا سرمایه ما محدود است اما این روش نیست که شنبه بخوابند بعد که بیدار شوند یکشنبه و دوشنبه راا تعطیل کنند. وقتی سه شنبه مردم میروند سرکار می گویند برق کارخانه ها از ساعت 12 ظهر قطع است. همه این راه حلهای خلق الساعه فقط و فقط به خاطر کمبود برق و صرفه جویی در آن است آخر در کدام مملکتی بدون حساب و کتاب و کتره ای تصمیم های بدون بررسی قبلی می زنند آیا کسی ضرری که از قطع برق و تغییر ساعت کاری ایجاد می شود را بررسی کرده است اگر کرده چرا این خلق مظلوم از آن خبر ندارد. یا این بررسی ها هم از اسناد محرمانه است که مردم خودی نیستند که بدانند.
    نظر شخصی من کمبود برق ناشی از یک بی برنامگی در سالهای گذشته است و با توجه به رشد جمعیت هیچ برنامه ای برای توسعه شبکه برق نشده و حالا چوبش رو باید بخوریم خدا رحم کنه سالهای بعد رو که گند عدم پیشرفت در جنبه های دیگه صنعت کشور در می آد و طبل رسوایش در سر هر بازار کوفته خواهد شد.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه