۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

شعرهای گمشده

مرضیه چند وقتی است که در اینترنت دنبال شعرهای گمشده در ذهنش می گردد به عنوان مثال این بیت توللی یادش است
"بلم آرام چون قویی سبکبال
به نرمی از سر کارون همی رفت"
بعد سرچ کردن در اینترنت شعر کاملش را پیدا می کنه. امروز از من خواست یه بیت از شعری رو بگم  که شعر رو کامل بلد نیستم. من گفتم "یه آهنگ بود که آذر می خوند مفهموم شعرش این بود که یارم زیر برگ نسترن خوابیده و می ترسم که از حرکت برگ بیدار بشه" مرضیه هم سه سوته پیداش کرد. شعر این بود:

یارم به یک لا پیرهن،
خوابیده زیر نسترن

ترسم که بوی نسترن ،
مست است و هشیارش کند

پروانه امشب پر مزن،
اندر حریم یار من

ترسم صدای پرپرت ،
از خواب بیدارش کند

پیراهنی از برگ گل
بهر نگارم دوختم

بس که لطیف است آن بدن
ترسم که آزارش کند

ای آفتاب آهسته نِه
پا درحریم یار من

ترسم صدای پای تو
از خواب بیدارش کند

پی نوشت 1: به نظر شما شاعرش کی بود؟
پی نوشت 2: می بینید چقدر خوب مفهمومش هم یادم بود. حرکت برگ نه بوی نسترن بود.
پی نوشت 3: دلم برای اون روزها و دم گرم آذر تنگ شده!
پی نوشت 4: اسم شاعر رو در پست بعدی می گذارم.
پی نوشت 5: مرضیه میگه هر کسی یه بیت مخصوص به خودش داره یه بیت که آدم با شنیدش به یاد اون فرد می افته. مثلا من با شنیدن بیت
"برده دل و جان من دلبر جانان من
دلبر جانان من برده دل و جان من"
به یاد دبیر فیزیک پیش دانشگاهیم آقای باقری می افتم. یا با شنیدن "سر زده وارد نشو میکده حمام نیست" یاد اکرم همشهری زهرا میفتم. بیتی که با اون من توی خونه میشناسند
"حضور خلوت انس است دوستان جمعند
وان یکاد بخوانید در فراز کنید"
اما دوستانم من رو با
"و چای دغدغه عاشقانه خوبیست 
برای با تو نشستن بهانه خوبیست"
به یاد می آورند. اصلاً چی می خواستم بگم که این رو گفتم اره می خواستم بگم که هر کسی یه بیت مخصوص خودش رو داره بیایم بیتهای دیگران رو در اینترنت جستجو کنیم و شعرهای کاملشون رو پیدا کنید سرگرمی خوبیست امتحان کنید.

۲ نظر:

  1. راستی شاعرش رو کسی حدس نزد خودم میگم شاعر این شعر فائز بود.
    بتا فائز غریب این دیاره
    محبت بر غریبان بیشتر کن

    پاسخحذف
  2. وای ی ی چه خاطره انگیز بود جدا "و چای..." منو یاد تو می اندازه

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه