۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

رنگ شناسی

رنگها در زمانهای مختلف نماد چیزهای مختلفی بوده اند گفتم درباره روانشناسی رنگها چیزی بنویسم مطالبی را که در زیر می آورم از سایت روانیار اقتباس کرده ام برای اطلاع بیشتر می توانید به آن سایت مراجعه نمایید. 

رنگ سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد
رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.
رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است. 
رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است. 
رنگ سبز، نشانگر آرامش، خوشبختی، سلامتی و حسادت است.
رنگ زرد می‌تواند احساس رنجیدگی و خشم را به وجود آورد. 
رنگ ارغوانی نماد وفاداری و ثروت است.
رنگ قهوه‌ای معمولاً بیانگر طبیعی بودن، زمینی بودن و متفاوت بودن است اما گاهی می‌تواند نشانگر پیچییدگی نیز باشد.
رنگ صورتی، در واقع همان رنگ قرمز کم رنگ است و معمولاً نشانگر عشق است.

http://www.ravanyar.com/Psycologyworld/color.asp

۳ نظر:

  1. پس چرا میگن مشکی رنگ عشقه؟ هرکس دیدگاهی نسبت به رنگها دارد پس نمیشود یک معیاری برای تفسیر رنگها بیان کرد که فلان رنگ نشانه این موضوع است.بستگی به دیدگاه افراد داردکه هر رنگی را برای خودش همانگونه که می خواد تفسیر کند

    پاسخحذف
  2. من قبلا هم گفتم رنگها در زمانها مختلف نمادهای مختلفی بوده اند نظریاتی هم که آورده ام از سایت روانیار است و متعلق به من نیست.

    پاسخحذف
  3. وقتی شما از نوشته های بالا برای پست وبلاگت استفاده کردین یعنی حداقل خودتان به آن اعتقاد دارین.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه