۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

چهارشنبه سوری

نی به آتش گفت این آشوب چیست 
مرتو را این سوختن مطلوب چیست
گفت آتش بی سبب نفروختم
دعوی بی معنیت را سوختم 

دیشب چهار شنبه سوری بود. از خودم ناراضی ام که در خانه نشستم. دوست داشتم  بیرون بروم، اما نشد. فقط صدای ترقه های مردم و صدای هلهله هایشان را می شنیدم و بوی دود که در فضا پخش بود و به مشام می آمد و می دیدم فضای گرفته در ابهام شبی را که شهر در آتش بود یا آتش در شهر! 
خوشحالم اگر من بی معرفت بودم کسانی از شهر من بودند که معرفت آتش روشن کردن و پریدن از آن و گفتن حرفشان را داشتن. به امید آن که زمانی همه انسانها جرات گفتن حرفشان را داشته باشند.

۲ نظر:

  1. سال نو را به شما تبریک میگویم امید وارم سال خوبی داشته باشید

    علی احمدخانی پرشکوه

    پاسخحذف
  2. هرآتشی بیانگر آتش چهارشنبه سوری نیست،آتش نیستان نابود کننده است ولی آتش چهارشنبه آخرسال برافروخته شد تاپاکدامنی سیاوش ثابت شودکه این چنین هم شدپس از آن بخاطر اثبات پاکدامنی سیاوش جشن و سور و پریدن از روی آتش برای ایرانیان به یادگار ماندولی امروزه چی؟آیا همینگونه هست؟

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه