۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

بوی عید


چند روزی هست که بوی عید می آید از روزی که فرشها را بردیم قالی شویی بوی عید پیچیده است چند روز پیش هم پرده پذیرایی را درآوردم و دیروز پرده خوابها را دیگر عید حسابی توی خانه پیچیده. امروز هم محمد مثل یک پارچه آقا بود و عیدی سال کهنه را به ما داد وسایل شخصی خودش را کادو پیچید و تزیین کرد و برای همه عمه هایش کادویی تدارک دید این از همه کادوهای کوچک و بزرگی که گرفتم جالب تر بود عیدی سال کهنه!
توی کوچه هم عید آمده است همسایه ها یکی یکی در و دیوارشان را رنگ می کنند و آدم احساس می کند بهار آمده است دم گوشش. از جلوی گلفروشی که رد می شوی دیگر بخواهی یا نخواهی بهار توی بینی ات می پیچد چند روز پیش مرضیه یه گلدان گل گرفته بود که حس بهار را داشت. فقط مامان امسال یادش رفته سبزه سبز کند و ما هنوز ماهی قرمز نخریده ایم اگر ماهی قرمز های خدا بیامرزمان زنده بودند امسال هم سفر ما را رنگین می کردند. اما با این همه نشانه عید بازار و بانکها خالیند مثل اینکه کفیر این مردم به ته دیگ خورده!
همه دارند خانه هایشان را می تکانند امیدوارم بعد از تکاندن واقعا همه چیز نو شود و عید بیایید!

۲ نظر:

  1. بوي باران، بوي سبزه، بوي خاک
    شاخه‌هاي شسته، باران‌خورده، پاک
    آسمان آبي وابر سپيد،
    برگ‌هاي سبز بيد،‌
    عطر نرگس، رقص باد،
    نغمه شوق پرستوهاي شاد،
    خلوت گرم کبوترهاي مست، …
    نرم‌نرمک مي‌رسد اينک بهار،
    خوش به حال روز‌گار!

    پاسخحذف
  2. پیشاپیش سال نو را به شما تبریک عرض میکنم.امیدوارم سال خوبی داشته باشی و تخم مرغ و عیدی زیادی جمع کنی.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه