۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

آشپز باید کچل باشه


وقتی محله قدیمیمون بودیم توی خیابونمون یه رستوران بود. بگم رستوران یه کم زیاده روی کردم بهتر بگم یه غذا خوری کوچیک بود. این غذا خوری یه صاحب جالبی داشت صاحب رستوران هر روز همه میزها و صندلی ها رو می آورد توی پیاد رو می چید و و شلنگ آب رو می گرفت بالای سرشون همه رو می شست. این کار هر روزش بود. مامان من که در شستن یه مقداری زیاده روی می کنه از کار این آقا واقعاً تعجب کرده بود و همیشه می گفت غذاخوریش خیلی کارش درسته و نظیفه. بگذریم مامان خیلی از غذا خوریهای آلامد رو به این درجه مفتخر نمی کنه پس دریابید شدت و حدت تمیزیش رو. این مغازه هنوز هم به کارش ادامه میده و از یه مغازه کوچیک به رستوران معمولی تبدیل شده و گوشت و لوبیا معروفی داره. 
صاحب این مغازه یه ویژگی دیگه ای هم به جز تمیزی داشت و اون اینه که ایشون روی سرشون هیچ تار موی نداشتند یعنی کاملا کچل بودند. امروز تازه به این نتیجه رسیدم که کچل بودنش هم حکمتی داره و باید تمام آشپزها کچل باشند در واقع آشپز خوب یعنی آشپز کچل.  حالا چرا میگم؟
خدمتتون عرض کنم امروز با مرضیه رفتیم رستوران تا یه ناهار با هم باشیم. برای همین رفتیم به یه رستوران که به اندازه کافی خم و راست میشن و دستورات غذایی  که دارید رو با قلم نوری در یک دفترچه یادداشت الکترونیک وارد می کنند.  مرضیه هوس فسنجون کرده بود یه فسنجون سفارش دادیم. تازه روی برنج فسنجون ریختیم و دو قاشق نخورده بودیم که مرضیه گفت: "این چیه؟" یه مو توی غذا بود. به مرضیه گفتم: "بگو گارسون بیاد" گارسون صدا کردیم اون از مرضیه پرسید: "تو برنج پیدا شد؟" مرضیه گفت: "آره." برنج مرضیه رو عوض کرد مرضیه یه کم شاکی بود چون با برنجش خورشتش رو هم برده بودند با صدای بلند رو کرد به من گفت: "حیف خورشتمون هم رفت." گارسونه شنید یه لحظه مکث کرد و یه بشقاب خورشت آورد ما که بی انصاف تشریف نداریم خورشت خودمون رو خوردیم دیدیم لازم نیست خورشتشون رو بخوریم پس دادیم جالبتر از همه این بود آخرهای غذامون بود که دوباره یه موی دیگه توی بشقاب مرضیه پیدا شد. نمی دونم شاید توی بشقاب من هم بوده چون دقتم کمه متوجه نشدم! حالا می بیند باید آشپز کچل باشه! اگر آشپز این رستوران کچل بود امروز حالمون بهم نمی خورد با خیال راحت غذا می خوردیم. این پست رو در حمایت ازکچلها زدم.

پی نوشت: یادم رفت بگم   قسمت مسخره اش  دلیلشون  بود که مرضیه گفتند از هواسازشون مو وارد قابلمه پلو شده!!!!!!!!!!
قسمت بدش اینه که مرضیه قرار برای یه شام بره همون رستوران با کسی که رودر وایسی داره!

۶ نظر:

  1. حالا خوب شد که نگفتن موی خودتونو و ظرفمون رو با موهاتون کثیف کردین و ... ها ها. خلاصه منصف بودن، خدا حفظشون کنه.

    پاسخحذف
  2. خب خدا رو شکر این قدر منصف بودند! برای همین نگفتم کدوم رستوران تا ضایع نشن!

    پاسخحذف
  3. امان از موي توي غداز واااااااي ازين رستورانيها

    پاسخحذف
  4. هتل ها روبا تعداد ستاره هاشون می شناسند رستوران شما رو هم با تعداد موهاش
    این پست در حمایت از کچل ها بود یا تبلیغ فسنجون خوشمزه ی خودتون ؟ من که عاشق فسنجون شمالم

    پاسخحذف
  5. خدارو شکر کنید که موبود .جای شما خالی من یه بار سر زیپ پیدا کردم که بقول گارسونش زیپه کیسه برنج بود.خدا پدر برنج خارجی رو بیامرزه که یه بهونه دستشون داده بود .

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه