۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

خسته نباشید!


تجربه نوشت 1: یکی از دردسرهای کلاس "خسته نباشید" است. داری درس میدهی از کلاس یکساعت و نیمه فقط پنجاه دقیقه ای گذشته  یکی از ته کلاس  میگه "خسته نباشید استاد" من هم میگم "مانده نباشید" به درسم ادامه میدم.
تا هفته پیش که از کوره در رفتم گفتم "بنابر قوانین آموزش این کلاس دو ساعتیه ولی یک ساعت و نیم برگزار می کنیم بعد اگه من کلاس رو تعطیل کنم باید یه سری سر فصلها رو درس بدهم چون بنابر قانون باید درس بدم فرض می کنم درس دادم و در امتحان از شما می خوام من ضرر نمی کنم اون کسی که ضرر می کنه شما هستید. "
یکی از ته کلاس گفت "استاد میشه قانون رو دور زد همه قانون رو دور می زنند یکی شما!" 
این رو که گفت آتیش گرفتم و مثل اسپند روی آتیش جهیدم می خواستم خودش رو مخاطب قرار بدهم برای همین گفتم "آقایه؟"
گفت "استاد حرفم رو پس گرفتم  نمیشه قانون رو دور زد." 
رفتم سر منبر گفتم: " نترسید من به خاطر این چیزها از کسی نمره کم نکرده ونمی کنم ببینید من از شما بیشتر توقع دارم شما که قشر فرهیخته جامعه هستید وقتی می خواین قانون رو دور بزنید چه توقع دارید که بقیه قانون رو زیر پا نگذارند. این چه حرفیه اگه از بالا و پایین قانون رعایت نمیشه ما هم روش. اصلا میاین توی دانشگاه که این چیزها رو یاد بگیرید مهمتر از ریاضی باید روابط اجتماعی و احترام به قانون رو یاد بگیرید وقتی رفتید از این دانشگاه بیرون باید یه تفاوتی با اونی که به دانشگاه نیومده داشته باشید. این حرف شما من رو نا امید کرد. وقتی شما اینجور فکر می کنیم از بالاییها چه توقع دارید که قانون رو رعایت کنه!"
از ته کلاس یکی گفت: "دیگه سیاسی شد" راست می گفت یه کم دیگه ادامه می دادم حرفهایم بو دار می شد. برای همین گفتم "من این مبحث رو ادامه میدم و توقع دارم که این کلمه خسته نباشید رو تا انتهای کلاس نشنوم."

تجربه نوشت2: تازگی تجربه جدیدی را  امتحان می کنم یک هفته ایست آموزشگاه می روم و به دوتا دانش اموز  یکی راهنمایی و یکی ابتدایی درس می دهم برای خودش تجربه ایست. این دانش آموزم که کلاس چهارم است نمی تواند یکساعت ربع کلاس را تحمل کند از اول ساعت از من ساعت را می پرسد و چند دقیقه به چند دقیقه از صندلیش بلندمی شود. تصمیم دارم میزان زمان کلاس را کم کنم چون آخر ساعت اصلا درس را نمی فهمد بچه است دیگر. :)
منبع عکس:http://shirazpatogh.com/

۱۳ نظر:

  1. ها من هم فکر می کنم زمان کلاس باید کمتر
    ماهم که دانش جو بودیم نیم ساعت مونده بود به زنگ می گفتیم خسته نباشید فکر کنم این سنت از دوره ما مونده

    پاسخحذف
  2. کلا خسته نباشید :دی

    امیدوارم از این اساتیدی نباشید که تا ثانیه ی آخر همه رو کلافه میکنه و درس میده :))

    پاسخحذف
  3. یکی از چیزهای خیلی مطلوب برای من زمانیکه در بلاد کفر مشغول امر خطیر تحصیل بودم، این بود که تمام کلاسها 2 قسمت 45 دقیقه ای بودن که بینشون 15 دقیقه استراحت بود.بعضا 3 قسمت برای دروس آزمایشگاهی اما هر قسمت بیش از 45 دقیقه نبود.
    دانشجو هم دست خودش نیست و اگه بحث خیلی براش جذاب نباشه خسته میشه.
    که البته نحوه ابراز این مسئله بسته به ادب و فرهنگ و ... طرف متفاوت می باشد.
    ایراد از جای دیگر است!

    پاسخحذف
  4. یکی از چیزهای خیلی مطلوب برای من زمانیکه در بلاد کفر مشغول امر خطیر تحصیل بودم، این بود که تمام کلاسها 2 قسمت 45 دقیقه ای بودن که بینشون 15 دقیقه استراحت بود.بعضا 3 قسمت برای دروس آزمایشگاهی اما هر قسمت بیش از 45 دقیقه نبود.
    دانشجو هم دست خودش نیست و اگه بحث خیلی براش جذاب نباشه خسته میشه.
    که البته نحوه ابراز این مسئله بسته به ادب و فرهنگ و ... طرف متفاوت می باشد.
    ایراد از جای دیگر است!

    پاسخحذف
  5. آقا اون نظر دومیه که به اسم ناشناس ثبت شده منمااااا:دی

    پاسخحذف
  6. ممنون از نظر دوستان الان باید برم سر کلاس اومدم نظرم رو درباره نظر شما حتما میگم:؟)

    پاسخحذف
  7. به خاطر آدرس ممنونم
    وبلگ نو هم مباركه
    راستي به قول اين دوست ناشناسمون اميدوارم از اون استاد هايي نباشي كه دانشجو ها به خونش تشنه هستند

    پاسخحذف
  8. سلام
    اصولاً خسته نباشید در موقعیتهای مختلف معانی مختلفی میتونه داشته باشه ! ولی سر ِ کلاس وقتی دانشجو جماعت به جناب استاد میگه خسته نباشید یعنی جان مادرت جمع کن برو دیگه !!!

    پاسخحذف
  9. سلام
    مرسي كه قابل دونستين و به من سر زدين.
    منم از اين خسته نباشيدا زياد گفتم!!!!! آخه خيلي سخته 2 ساعت نشستن مداوم و حرف نزدن

    پاسخحذف
  10. من هنوز هم استاد خسته نباشید گفتنم.تو دوره کارشناسی یه استاد ارمنی داشتیم اول جلسه میگفت هاشور یه پنجاه بار پشت بند هم بگو خسته نباشید بعدش بخواب تا ما درس رو شروع کنیم.راستش الانم تو کلاسایی که درس میدم حوصله م سر میره و هر بیست دقیقه یه بار الکی یه بحثی راه میندازم که مثلا بچه ها هر کی دلیل بالا اومدن آب دریا تو شب رو بدونه یه نمره داره.کلاس میفته به ولوله و بچه ها میان شکل میکشن همدیگه رو مسخره میکنن متلک میگن و از این حرفا ولی هم باعث میشه یاد بگیرن هم باعث میشه خسته نشن و خسته نباشید نگن و هم باعث میشه خودم خوابم نگیره.

    پاسخحذف
  11. ياد خسته نباشيد گفتنامون بخير.
    دختر جون بذار خسته نباشيداشون رو بگن.
    تو هم يه لبخند بزن و كارت رو ادامه بده.
    دانشجو ان ديگه.

    پاسخحذف
  12. eva خانوم شما استاد دانشگاهید؟
    من که نمی دونستم که! :-))

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه