۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

فیلمهای که دیدم




گفتم می خوام فیلم بینم از دیشب شروع کردم. یعنی دیروز عصر زیر یه بارون مطلوب راه افتادم رفتم نون بخرم سر راه دوتا فیلم ایرانی هم خریدم اجاره فیلم از ویدیو کلوپ حال نمیده آدم باید پس بده که ویدیو کلوپ سر راه نیست و باید برم کوچه علی اینها. خب برای گرفتنش مشکلی نیست اما برای پس دادنش زورم میاد گاهی باید پول اصلش رو به جای کرایه بدم. شما بگید اصل بخرم بهتر نیست. امروز هم برای یه کاری بیرون رفتم یه سی دی فروشی پیدا کردم که فیلم اصل رو از اون یکی ارزونتر میگه وسوسه شدم سه تا دیگه هم خریدم. دیشب که "بی پولی" رو دیدم فیلمش یه مشکل اساسی داشت و اون این بود که آدمی که از صفر شروع کرده باشه وقتی بی پول بشه عارش نمیاد دست به هر کاری بزنه و پول در بیاره. نمیاد گوشه یه دفتر کفه مرگش رو بزاره. نمی دونم ولی حس می کنم که اصل فیلمنامه اش خارجی بوده و ما داریم ورژن ایرانی یه فیلم خارجی رو می بینیم.
امروز هم فیلم "فرزند خاک" رو دیدم نمیدونم چی این فیلم اذیتم کرد که به دلم ننشست شاید قصه نخ نمای نپوسیدن جنازه شهید بود که اذیتم می کرد هر چی بود ازش خیلی خوشم نیومد. اما برعکس اینکه از فیلم خوشم نیومد از بازی مهتاب نصیرپور خوشم اومد خیلی خوب بازی کرده نقش یه زن کرد رو قشنگ ایفا کرده. 
حالا سه تا فیلم دیگه دارم که ببینم اولیش"یک بوس کوچولو" بعدی "پوپک و مش ماشا ا..." و سومی "آواز گنجشکها"ست.

پی نوشت: بعد نوشتن این پست "پوپک و مش ماشاا..." رو دیدم اما متاسفانه سی دی دوم مشکل داشت نصفه موند درباره فیلم نصفه هم نمیشه نظر داد، باشه تا بعد!

منبع پوستر پایگاه خبری تحلیلی سوره سینما:  http://www.sourehcinema.com

۱۲ نظر:

  1. راستش به سلیقه ی شما احترام میذارم اما بدون شک در میون قیلمهای ایرانی، به ندرت فیلم خوب پیدا میشه که اونهم از کارگردانهای مشخصیه. اما اگه به سینما فراتر از سرگرمی نگاه میکنین و براتون ایده های پشت قیلم، حرکات دوربین، تصاویر بکر و منحصر بفرد (نه لزوما طبیعی)، خط داستانی قیلم، موسیقی متن و نقش های خیلی خاص علاقه دارین، حتما فیلمهای زیر رو ببینین: (شایدم دیده باشین)
    babel, 21 grams, changeling, Dogville, Pan's Labyrinth, Evening, Fight Club, Talk to her, Priceless, I've loved you so long, Juno, Memento, Memories of a Geisha, All about my mother, Amores Perros, Crash (2002)
    البته از همشون شاید خوشت نیاد اما به یکبار دیدن حتما میارزه. صمن اینکه اگه بخوای بیشتر بدونی از این فیلمها، یه سری به سایت زیر بزن:
    www.imdb.com

    پاسخحذف
  2. من از پیشنهاداتتون ممنونم. راستش این چند روز چون تنها بودم و می خواستم با مادرم فیلم نگاه کنم و مادرها به تجربه ثابت شده که فیلم وطنی دوست دارند و سریالهای ایرانی رو به فیلمهای که اسکار گرفتند ترجیح میدن برای همین فیلم ایرانی گرفتم متاسفانه همون تک وتوک فیلمسازهای خوب ایرانی هم فیلم نمی سازند توی این دو روز همه سی دیهای مغازه ها رو بهم زدم تا فیلمی برای دیدن پیدا کنم.
    باز هم تشکر می کنم و سعی می کنم که فیلمهای پیشنهادیتون رو پیدا کنم و ببینم.

    پاسخحذف
  3. تو فیلمای ایرانی فقط باید دنبال سرگرم شدن باشی کم فیلمی هست که معنای خاصی هم داشته باشه مثل درباره الی ، چهارشنبه سوری از این فیلم دایره زنگی هم خیلی خوشم اومده بود ببینش

    پاسخحذف
  4. خب من هم این چند روزه دنبال سرگرمی بودم درباره الی و چهارشنبه سوری رو دیدم دایره زنگی رو توی اتوبوس دیدم چون خوابم برد نصفه دیدمش!
    ممنون از پیشنهاداتت گلچهره جون.

    پاسخحذف
  5. ممنون بابت تبریک دوست عزیز .
    فیلم دیدن با مامان هم حال میده ها !

    پاسخحذف
  6. کتاب قانون هم خوبه.آواز گنجشک هاهم خوبه,دوستش دارم..با اونکه از هنر\یشش متنفرم.
    نمیدونم مهمان مامان رو دیدی یا نه مال خیلی وقت پیشه.ولی قشنگه.

    پاسخحذف
  7. آرزو خانوم کتاب قانون رو ندیدم آواز گنجشکها رو دارم می بینم مهمان مامان رو چند بار دیدم.

    پاسخحذف
  8. چنذ روزی درگیر اساس کشی بودم و الان هر سه تا پست آخر رو یه نفس خوندم.در رابطه با خاطره بازی و باز باران بگم که اتهام واردنیست.تنها کسانی خاطره بازی میکنند که فراموشکار نیستند و این فراموشکاریست که بلای جانمان شده.اگه خاطره بازی نبود خیلیا وجود نداشتن.اصلا ریشه هنر تو خاطره بازی هست.هر کسی میگه این بده یه سر به شعرای شهریار و مشیری بزنه.یه سری به زندگینامه بزرگترینو بهترین مردم دنیا بزنه.
    در مورد پست دوم هم ایشالا به سلامتی برمیگردن و لنگه کفش کهنه توی این آشغالدونی نعمت بزرگیه.کاش مسئولامون یه ذره شعور داشتند و در مورد فیلم هم متاسفانه الان خیلی کمتر میبینم ولی همیشه بهترینا رو دنبال میکنم.فرزند خاک نقدش رو خوندم و بی پولی رو علیرغم میلم هنوز ندیدم.کار قبلی حمید نعمت الله بوتیک بود که نشون داد نعمت الله هم هنرمند هست و هم کاربلد و اینکه یه فیلم تو این دوران زرد نباشه خودش خیلیه.

    پاسخحذف
  9. آقای هاشور
    یه مدت زیاد خاطره بازی کردم دیگه داد رفقام در اومد این از اون بابته!
    حق باش ماست تا لنگ کفش هست قدرش رو بدونیم می ترسم یه روز نفت تموم بشه همین همین اینترنت نفتیمون هم ته بکشه!
    مشخص در کار تدریس دستی دارید به خودتون هم رحم نمی کنید و ایراد می گیرید!

    پاسخحذف
  10. عزیزم من متهمت نکردم. فقط احساس کردم یکم زیادی تو فکر گذشته ای. همین. که البته خودت تکذیب کردی. پس لابد برداشت من غلطه. بوسسسسس

    پاسخحذف
  11. بتی جون کی گفته متهم کردی حق با تو هست من نگاهی به گذشته دارم با رویکرد به آینده. ممنون از تذکرت و خوشحال میشم باز هم به من سر بزنی نقدک کنی و به چالشم بکشی!

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه