۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

صحبتهای شگفت انگیز


می دونید من اصلا فیمنیست نیستم به مرد سالاری یا زن سالاری هم اعتقاد ندارم. دوست ندارم بحث برتری زن و مرد راه بیندازم اما گاهی اوقات بعضی چیزهایی آدم می شنود که شاخ آدم در میایید و آنقدر آدم دردش می گیرد که مجبور می شود یه حرفی بزند. قبل از شروع به  بحث باید قبول کنیم در جامعه ما حقوق زیادی از زنان نادیده گرفته شده است همیشه دلیل این نادیده گرفتن حقوق را زنان جامعه دانسته ام آن هم زنانی که نادانسته یا دانسته زیر پا گذاشتن حقوق زنان را توجیه می کنند. این حرف را زدم تا بگویم آقاجان یکی در بلاد فرنگ از جماعت نسوان حرفی زده که من خجالت می کشم بگویم هموطن من و هم جنس من است، بد تر از همه زن سفیر مملکتم است.
ماجرا چیست خانم سفیر به مناسبت هفته زن در رادیو دعوت می شود و آنقدر گوهر فشانی می کنند که خبرنگار بدبخت شاخش در می آید. برای اینکه حفظ امانت کرده باشم عین مکالمات ایشان و خبرنگار را از سایت سحام نیوز می آورم.
خبرنگار : مایلم در مورد خواسته های زنان ایرانی صحبت کنیم، شنیده ام که خانم شیرین عبادی برنده جایزه نوبل حقوق بشر برای تساوی حقوق زن و مرد در برابر قانون مبارزه میکند ……
همسر سفیر : من قبل از اینکه توضیح بدم، اینهم باز از اون چیزهائیه که متاسفانه، متاسفانه باید بگویم که این جایزه بعضی اوقات به کسانی داده میشود که لیاقتش را ندارند. من فکر میکنم خانمها عاطفی تر هستند. به نظرم میتواند به فرم بدنی آنها هم ارتباط داشته باشد. میدانید که زنها چگونه مادر میشوند؟ برای اینکه در سر زنها غده ای وجود دارد که مختص زنان است، چه در انسان و چه در حیوان. این بخش از سر زنان است که محرک اصلی حساسیت زنان است. بخاطر اینکه زنها خیلی عاطفی هستند خیلی دلسوز هستند خیلی مهربان هستند ممکنه که اون زمانی که میخواهند شهادت بدهند اون عواطفشون مانع این کار بشه و نتوانند درست تصمیم بگیرند ……
خبرنگار : خود شما به نظر نمیاد که احساساتتان باعث لغزش در تصمیماتتان بشود و شما را بسیار مصمم میبینم، من در ایران برعکس آنچیزی را که میگوئید دیده ام. بعضی اوقات زنان ایرانی را با افکاری بسیار روشن تر از مردان و بسیار باهوشتر از مردان ایرانی دیده ام ………
همسر سفیر : این درسته، این نظر شماست ولی این واقعیته! ما اون غده در سرمان هست، هرچقدر هم اقتدار داشته باشیم، آن موقع حساس، باز اون عواطف ما نمیذاره، باز جلوی ما را میگیره!
من که فکر نمی کنم در سرم از آن غده های که ایشان می فرمایند وجود دارد که جلوی تصمیم گیریم را بگیرد اگر ایشان از آن غده ها دارند یک مراجعه به پزشک کنند تا ایشان را به عنوان ناقص الخلقه  به موزه علوم تحویل دهند. اگر می خواهید سمتهای حساسی مانند قضاوت را به زنان نسپارید لطف کنید ارجیف نبافید مرد باشید بگویید ما به زنان حق قضاوت کردن نمی دهیم دلمان می خواهد زورمان می رسد نه دیگر برای خودمان هر چیزی به دهنمان می آید بگوییم وجود این غده فوق الذکر را با یک اسکن از سر می توان رد کرد. پس لطف کنید کشکی برای خودتان حرف نزنید. اگر به آدمهای نیاز دارید برای قضاوت که یک شبه بتواند حکم اعدام چندین تن را به راحتی صادر کند و ککش هم نگزد  آنهایی که اعدام شده اند مجرم بوده اند یا نه و اگر مجرم بوده اند جرمشان با مجازت سنخیتی دارد یا نه! ما زنها نیستیم اصلا هم نمی خواهیم در چنین جایگاهی بنشینیم. اگر قضاوت را با سنگدلی اشتباه گرفته اید حاضریم هیچ کداممان قاضی نشویم و بگویم غده مذکور در سرمان غوغا می کند. 
مشکلم با این گفته ها در یک نکته است که این گفته های یک زن است و گرنه مرد بود به هیچ می پنداشتم وقتی در جامعه ما زنی اینگونه فکر می کند باید خوشحال باشیم که زنان جامعه ما این وضع را دارند چون وقتی از درون جامعه زنان با معضلی چون خانوم سفیر بر خورد می کنیم چه انتظاری از مردان جامعه داریم که از حقوق ما دفاع کنند و حقوق خودشان که توسط قانون به رسمیت شناخته شده را محدود کنند.
این صحبت و قانون حمایت از خانواده در یک راستا قرار دارد و بد بختی جامعه ما این است که زنانی که در جامعه به عنوان نماینده گان ما هستند  دیدگاهشان زن ستیزانه است.
پی نوشت: خدایا به خانوم سفیر سلامتی و به بقیه هر چیزی که صلاح می دانی عطا کن آمین!
پی نوشت: دوستی امروزاس ام اس زد و روز دختر رو تبریک گفت مثل اینکه امروز روز دختره!

۸ نظر:

  1. عزيزم اين غده ها كه ميگي تو مغز اين سفير خيلي هم رشد كرده . واقعيتو گفته جور ديگه اي نميتونه باشه.
    فقط اون 70 درصدي كه اين غده هار تو سرشون ندارن نميدونم بايد چه خاكي به سرشون بريزن!

    پاسخحذف
  2. هیچ حقی از کسی زایل نمیشه مگه اینکه محروم از حق، خودش رو برای گرفتن حقش آماده نکرده باشه. اگرچه به سبب مسائل دینی و مذهبی و تاریخی، همواره زن در جامعه ی ایرانی به عنوان موجود پایین تر از مرد شناخته شده و رفتار شده، اما این مسئله هیچ از تقصیر زنان کم نمیکنه. ما هیچ وقت در تاریخ کشورمون تلاش بایسته ای از زنان برای احقاق حقشون ندیدیم. جامعه غربی هم تا همین 30 سال قبل از نعمت حضور زن در بسیاری از عرصه ها محروم بود اما چیزی که باعث تحول شده، جنبش درونی در بین زنان بود، چیزی که به هیچ عنوان در ایران دیده نمیشه (به جز اندک تلاشهایی که اخیرا صورت گرفته و اونها هم از ترس حاکمیت در دم اخته شدن، انگار که قرار بود حقشون رو بدون اینکه خونی از بینی کسی جاری بشه بهشون بدن.)

    پاسخحذف
  3. من هم با شما موافقم اگر مقصر وضعیت جامعه زنان را بخواهیم تعیین کنیم به نظرم سهم به سزایی از آن را خود زنان شامل می شوند. کسی به آدم حق را نمی دهد حق را باید طلب کرد و گرفت وقتی زنان اینچنینی وجود دارد نباید ارزوی پیشرفت و دگرگونی در جوامع زنان را داشت البته متاسفانه.
    این نمونه زنان کم نیستند حتی در قشر روشنفکر جامعه هم زنانی با این دیدگاه ها یافت می شود به نظرم جامعه ما وقتی به جامعه ایده آل تبدیل می شود که از نظر فکر زنان جامعه تصمیم به تغییر داشته باشند وگرنه هزار قانون عوض شود قرقی برای این خانوم نخواهد کرد.

    پاسخحذف
  4. این خانم مثل اینکه این غده تو سر همه زنهای دنیاست و لی مثل اینکه فقط تو ایران خیلی دوست دارن عمل کنه .وگرنه تو کشورهای مثل اینکه این غده وجود نداره .چون اکثر پستها ی مهم به خانمها سپرده می شه .

    پاسخحذف
  5. بسم الله
    این که واقعیت است که انسانها با هم فرق دارند وحقیقتا این فرق نیز بین زن ومرد هم است وباید هم باشد چون هدف از خلقت هر کس و هر چیز با هم فرق می کند همان صورت که انگشتان دست به یک اندازه نیستند ومثلا اگر انگشت کوچک به اندازه انگشت اشاره باشد یک ارزش نیست وهر چیز در جا خود درست است
    اینکه در کشورهای دیگر به زن اهمیت می دهند به جنسیت ان است که چه بسا در فروش کالا ها این زنان که مانند مردان آدمهای شریفی هستند استفاده می کنند
    ما نباید هر چیز که در غرب مطرح می شود را ارزش بدانیم
    من به عنوان یک ایرانی مسلمان دوست دارم دست وپا مادرم را ببوسم
    البته ما ایرانی ها همیشه برای زنان ارزش قائل بوده ایم
    در ضمن من با حرف زدن این چنین زنان درباره شخصیت زن مخالفم هر که باشد حتی زن سفیر
    اگر سفیر عقلی داشته باشد - که امیدوارم این چنین باشد - چه ربطی به زنش دارد
    آیا این زن دانشمنداست ، روانشناس است، ... یا اینکه یک فرد عامی است؟
    می دانیم بزرگترین فرق انسانها با دیگر موجودات در فکر وتفکر است چه مرد چه زن
    واز دامن زن مرد به معراج می رود که دلیمردان ما در دامن دلیر زنان بزرگ شده اند وزنان ما باید قدر خود را بدانند که چقدر نزدما مردان شریف هستند
    در ضمن هر چند دیر :
    ولادت کریه اهل بیت فاطمه معصومه وروز دختر بر دختران این سرزمین مبارک

    پاسخحذف
  6. اولندش همه زنان ایرانی از دو ساله تا نود ساله امروز فمینیست شدن و به خدا اگه بخوایم منصف باشیم باید گفت تو ایران به انسانیت ظلم میشه نه به زن و مرد قطعا تو هر دورانی به تناوب به زن و مرد ظلم میشه و اگه برابر هم نباشند زیاد متفاوت نیستند گر چه همه زنان از اول خلقت فکر میکنند مرد بودن یعنی آزادی و زن بودن یعنی موم شدن توی دستای مرد ولی حد اقل تو ایران به هر دو واقعا خیانت و ظلم میشه
    دومندش وقتی بزرگ مملکت حماقت رو با سیاست اشتباه میگیره این خنگ خدا هم باید اینجوری حرف بزنه تا به همه دنیا نشون بده ایران متفاوت ترین کشور دنیاست چون اکثریتش از بی سواد تا روشنفکر همه دچار مصیبت نادانی هستند
    شومندش این طوی... مملکت بشو نیست که نیست و از خدا میخوام آرزوهای خوب شدن ایران رو از ما نشنیده بگیره و به کارای دیگه برسه جدا یه زمانی زجر میکشیدم ولی الان وقتی حماقت رو تا این حد تو وطنم میبینم خندم میگیره و قاه قاه میخندم البته میتونی باور نکنی خندیدنم رو چون خودم هم باورش نمیکنم.شاد باشی.

    پاسخحذف
  7. دهدار جان شما کجایید همه دارند به اشتباه می روند که از زنان در جامعه استفاده می کنند فقط در ایران که به این مهم پی برده اند کار درست می کنند.
    وضعیت ما مثل اون راننده در اتوبانه که خلاف جهت بقیه حرکت می کرد بعد می گفت چرا همه دارند خلاف حرکت می کنند.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه