۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

تدریس و برف


دارم درسی را می دهم که تخصصم نیست ولی علاقمندیم هست. تدریس خوبست در هر مقطعی بیشتر از آنچه یاد بدهی یاد می گیری. حوصله ام سر این کلاسها زیاد شده چهار تا دانش آموز دارم اهل گوش کردن نیستند حتی وقتی مخاطبشان قرار می دهم می دانم حواسشان کجاست یکی پی سعید است یکی پی مسلم یکی پی مهیار. مهم نیست حواسشان کجاست یا پی چه کسی هست مهم این است که حضور حاضر غایبند آنقدر آششان شور شد تا آشپز به صدا در آمد دیروز به یکی از این چهار نفر گفتم از روی کتاب بخواند سه نفر دیگر حرف می زدند آن که کتاب می خواند به سه تای دیگر پرخاش کرد "شعور ندارید بهتان حرف نمی زند ساکت باشید از درس قبل هیچ نفهمیدیم و پاس کردیم واقعا خجالت بار است که رایت کردن هم بلد نیستیم." 
توی سایت مخاطب قرارشان دادم و گفتم "حرف درسی نمی خواهم بزنم می خواهم بگویم خوب است کسی حرف میزند حالت مستمع را بگیرید. گفتم فردا رفتید در جامعه اگر این سبک برخورد کنید می زنند زیر گوشتان. برای خودتان می گویم جامعه سختگیر است." ترسیدن که عصبانی شده باشم که نبودم وگرنه گوششان را می گرفتم می انداختم بیرون. گفتند "خانم چه حسی داری؟ از دست ما خیلی عصبانی؟" لبخند زدم گفتم: " حس نصیحت کردن فکر می کنم باید شما رو هدایت کنم. عصبانی نیستم." دارم یاد می گیرم کسی حرفم را نمی شنود چطور به راه آورد می خواهم کوتاه نیایم.

پی نوشت: امروز برف شروع شد. صبح که بیدار شدم هوس حلیم کردم در این صبح می چسبید جای شما خالی زیر برف قابلمه به دست با مریم رفتیم حلیم گرفتیم وخوردیم. این عکس رو به جای حلیم تقدیم شما می کنم:






۷ نظر:

  1. سلام استاد بزرگوار
    خیلی لذت بردم از طرز رفتارتون و یاد این شعر افتادم : درس معلم ار بود زمزمه محبتی ..

    موفق و موید باشید .. حلیم هم نوش جانتان (بوووس)

    پاسخحذف
  2. ما بازي چند روز قبل مون رو يازده يك باختيم
    تقصير شما بود ديگه
    عكس جوجه كباب زديد منم رفتم خوردم سنگين شدم و...
    حالا هم توي اين هواي سرد هوس حليم انداختيد به دلمون
    فكرشو بكنيد حليم كه خيلي سنگين تر از جوجه كبابه
    حالا اخلاق من شده مثله اخلاقه رئيسمون كه همش دنبال مقصر توي شكستها ميگرده
    اما اين عكس آخري جالبه بودها
    فرم داره
    از فرم توي عكس خيلي خوشم مياد

    پاسخحذف
  3. نازی خانوم
    سلام
    مثل اینکه زمزمه محبت توی رفتارمون نبود که جمعه ها که چه عرض کنم روزهای کاری هم به مدرسه نمیان.

    سامورایی
    خوبه یه گل هم یه گله خوبه یازده صفر نباختید.
    دیوار کوتاهتر از دیوار ما نبود حالا که دنبال مقصر می گردی گزینه خوبی پیدا کردید یاد این شعر طنز افتادم:
    گر، مادر عيال تو چندي است دم دمي است
    گر پرتقال ميوه فروشي همه بمي است
    امسال اگر كه بارش باران به اين كمي است
    گر بعض گوشتها، بتر از چرم ساغري است
    از حيث محكمي است
    ... بي درد سر، هر آنچه كه مشكل در عالمي است
    تقصير « خات.مي » است !
    این عکس کار من نیست خواهرم گرفته.

    پاسخحذف
  4. خوش به حالت که چه لذتی از زندگیت می بری

    پاسخحذف
  5. نمیدونم اصلا نظر قبلی اومد یا نه من با نظر گذاشتن توی این وبلاگت مشکل دارم یعنی با بلاگ اسپات مشکل دارم به بلاگفا و پرشین عادت کردم من هم تدریس رو دوست دارم بخصوص اگر یک چیز جدید باشد حس می کنم بیشتر چیز یاد می گیرم

    پاسخحذف
  6. دارچین
    اگه توی پست دیگه میگین اره اما در این پست متاسفانه نه. من هم با بخش نظراتش مشکل دارم اومدم یه وبلاگ موازی در پرشین بلاگ درست کنم دیدم کامنت دونی همه پرشین بلاگیها فیل.تر شده از نحوست قدم من بود.
    من هم با شما موافقم تدریس خویه هر چند یه چیز جدید تدریسش جالبه ولی وحشت اور هم هست.

    پاسخحذف
  7. بتی حون ممنون زندگی اب تنی کرد در حوضچه اکنون است.

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه