۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

عزیز داماد

الان ساعت یازده شبه من و مرضیه داشتیم درباره  مطلبی صحبت می کردیم و بقیه اهل خانه خواب بودند که زنگ در به صدا در میاد از روی آیفون زنی را می بینم که گوشه های روسریش را بالای سرش بسته. گوشی آیفون را بر میدارم صدای پشت آیفون میگه "ماشینتون رو جابجای کنید."
من: "نه خانوم ماشین ما بیرون پارک نیست!"
-"یعنی ماشین شما نیست؟"
-"نه خانوم!"
-"زنگ طبقه دوم کدومه؟"
-"اولین زنک سمت چپ!"
گوشی را که گذاشتم چون زنگها قاطی کرده دوباره زنگ می خوره! بعد از چند دقیقه صدای پای در راه پله می شنوم بعد صدای ماشین. از پشت پنجره سمند همسایه بالایمان را می بینم که دارد از کنار دیوار همسایه روبرویمان جابجا می شود. خوب است همه همسایه می دانند که ماشین ما سمند نیست. 
راستش این زنی که زنگ در ما را زد یک عدد داماد دارد که او و شوهرش دورش می چرخند یعنی امکان ندارد کسی محل پارک ماشین دامادشان پارک کند بعد ده دقیقه ای مجبورش نکنند ماشین را جابجا کند. ما که اوایل آمده بودیم و اسمشان را نمی دانستیم به شوهر این خانوم می گفتیم "عزیزِ داماد". 
حالا امشب تنها مشکلشان با ماشین همسایه ما فقط این بود که جای پارک کرده بود که دامادش پارک می کند و لجشان گرفته بود. حالا فکر می کنید ماشین داماد عزیزشان این وقت شب کجا بود؟ جوابش ساده است توی حیاط خانه شان.
شاید هم "عزیزِداماد" ویرش گرفته بداند که صاحب سمند کیست برای همین زنش را فرستاده تا صاحب سمند را شناسایی کند چون حضرت آقا هرگز هیچ یک از جنبده ها و ماشینهای کوچه از دستش در نمی رود این یکی اساعه ادب کرده و در رفته حالا برای تنبیه آمده راننده اش را مجبور به پارک در پارکینگ کند.

۱۱ نظر:

  1. خوب من يه پيشنهاد دارم
    يه تابلو بزنند جاي پارك ماشين دامادشون
    روش بنويسند
    محل پارك دامادمون
    پارك كردن اكيدا ممنوع
    پارك كردن مساوي است با زنگ زدن درب خانه شما
    بعدميگن مادر زنها بدند و مادر زن وداماد چشم ديدن همديگه رو ندارند
    ببخشيد پرشكوه خانم اين همسايتون ديگه دختر مجرد دم بخت ندارن؟

    پاسخحذف
  2. روز دوم اسبابکشیمون عزیز داماد با خط بد روی دیوار خونهشون نوشت پارک نکنید پنچر می شود. فکر می کنم محل پارک داماد هم باید به گفته شما به آن اضافه می کرد. متاسفانه از اثر هنریشون چیز نمونده چون عید پارسال دیوار را رنگ کرد.
    راستش همین یه دختر رو داشت! برای همین دامادشون عزیز!

    پاسخحذف
  3. دیگه دختر ندارم پسرامونو بغرستیم سراغشون؟

    پاسخحذف
  4. گلچهره جون پیش خودمون بمونه پسر هم نداره.

    پاسخحذف
  5. سلام پرشکوه جان احتمالا اون همسایه میخواسته بدونه این ماشین مال کیه.

    پاسخحذف
  6. دارچین
    حرفتون درسته چون امروز توی کوچه یه همسایه دیگه مون بلند بلند به اون یکی می گفت این از کجا پول میاره سمند می خره! برای روشن شدن اذهان عمومی بگم این بنده خدا درسته که مستجره ولی مبل فروشی داره. دیگه خریدن یه ماشین خیلی بعید نیست. این از کنجکاوی و حسادته همسایه هامون متاسفانه!

    پاسخحذف
  7. این روزا کمبود پارکینگه یواش یواش باید ماشینامونو ببریم روسقف خونه مون پارک کنیم

    پاسخحذف
  8. قسمت نظرات وبلاگت با من لجه!
    همه پست هاتو میخونم نظرم میدم
    ولی هر بار یه بامبولی در میاره این گزینه ارسال نظر!

    پاسخحذف
  9. لیلی جان
    این بخش نظراتم گاهی با خود من هم لجه ممنون که سر زدی. رفتم پرشین بلاگ وبلاگ درست کردم فرداش تمام بخش نظراتش فیل.تر شد.
    ما یکی شانس کامنتدونی نداریم بخدا.
    قدمت روی چشم همینکه می خونی لطف می کنی.

    پاسخحذف
  10. آقا رضا
    این مشکل پارکنیگ نیست این مشکل حسادته!

    پاسخحذف
  11. ازین مردم آزارا زیادن.
    من هم که یه مدت خونه دانشجویی زندگی می کردم، بعد سالی یه مهمون اومد خونمون. موقع بدرقه مهمونا یه برگه پر از فحش آب نکشیده گذاشته بودن که پرا دم راه پارک کردین! در حالی که جلوی در خونه خودمون بود!

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه