۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

روز مهندس

می خواستم روز مهندس را درست حسابی تبریک بگویم که بلاگر نگذاشت و نتواستم یک پست کامل برایش بگذارم حالا آمده ام جبران مافات کنم.
امروز روز مهندس است روز کسانی که هندسه می دانند خوب بگذریم از اینکه در این ملک تنها کسانی که هندسه می خوانند مهندس نیستندد. شکایت نمی کنم که اضافه کردن یک عنوان به نظر من که حسن نیست بلکه بار مسئولیتی است که بیشتر می شود زیرا همه توقع دارند که نماد گروهی خاص باشی و بدی تو به نام همه آنها نوشته می شود و خوبی تو را نیز به نام همه آنها. پس مگر بیکارم که گناه نکرده و کرده قومی را به گردن بگیرم. اما این عنوان مهندس به گروهی اطلاق می شود که سری در محاسبه و یدی در عمل دارند. یعنی مثل گروه ما نیستند که فقط محاسبه می کنیم و عمل را به دیگران می نهیم. خوشحالم روزی این چنین هم نام گذاشتند تا از مهندسین توی خانه مان و دوستان مهندس مان و غیره و ذالک  یادی کنیم و قدر دانی!
باز هم روز مهندس بر آنان که هندسه را به عمل می آورند مبارک!

۴ نظر:

  1. من می خواهم از مهندس بودن استعفا بدم ولی نمی دونم چه طور!!!
    :(

    پاسخحذف
  2. در جهان امروز آنچه که پایدار می ماند درستی در کار و اعمال است و نادرستی هیچ وقت پایدار نمی ماند.نادرستی پیروز می شود اما پایدار و استوار نمی ماند .در تاریخ معماری ما افراد زیادی به هنر معماری پرداختند که در نوع خود عجیب و تامل بر انگیز است و نشان از صداقت در کار را برای هر بیننده ای تبلور می کند. این معماری ، معماری مناره جنبان اصفهان است که با گذشت سالیان سال هنوز پایدار و مقاوم می باشد. هر کسی که بر آن سازه نگاه می کند و آن را با دست به جنبش در می آورد گویی که الآن فرو ریزد اما انگار که چون کوهی استوار می باشد و به جایگاه اولش بر می گردد. این سازه از لرزش بر خود نمی هراسد چون می داند که بنیانش بر پایه عقل و منطق و معماری معقولانه ای استوار و بینیان نهاده شده است . هنوز اصل حرکتی این مناره را هیچ دانشمندی کشف نکرده است اما آنچه در این مناره به بیان می آید نشان از صداقت سازنده آن است.که آن را تاکنون استوار نگه داشته است.
    مرضیه خانم متن بالا را اگر خواندی آنوقت به ارزش خودپی می بری.پس همیشه مهندس باقی بمان.که علمت ماندگار است.

    پاسخحذف
  3. مرضیه جان چی شده که تصمیم گرفتی از مهندسی استعفا بدی؟ از حرفهای من که به این نتیجه نرسیدی؟

    پاسخحذف
  4. برای مهندسایی که به کارشون احترام می ذارن بهتره که اونایی که رشته شون رو دوس ندارن برن پی کارایی که دوس دارن :) فقط همین

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه