۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

مدل سازی

چند روزی است دارم درباره مدل سازی ریاضی به خصوص مدل سازی جنبشی بررسی می کنم چیز زیادی دستم نیامده. تو این پست می خواهم از دوستانی که از این مطلب اطلاعاتی دارند بخواهم آن را در اختیار من هم قرار بدهند. واقعیت آن است که حس کنجاوی من بر انگیخته شده چون پیاده کردن هر فرایند طبیعی به مدل ریاضی  کار آسانی نیست ولی بسیار کاربردی و جالب توجه است یاد استاد محمد زاده می افتم که سر کلاس معادلات می گفت "سخت ترین کار پیاده کردن یک فرایند طبیعی به یک معادله ریاضی است" و یکی از همکلاسی هایم گفته بود"استاد ما یک معادله پیدا کرده ایم معادله حرکت ورود صندلی به داخل کلاس بدون برخورد به دیوار و صندلی ها" استاد محمد زاده هم گفته بود "این خیلی خوب است چون مشکل کلاس را برطرف می کند" اخه کلاس ما پرجمعیت بود و تعداد صندلی ها کم بود هر کس که دیر می امد باید صندلی خودش را می آورد و در زمان آوردن چون صندلی را باید تا ته کلاس می برد امکان نداشت به در یا دیوار یا صندلی دیگری برخورد نکند مشخص است که کسی که دیر می کنه وقتی به کلاس می رسد که استاد سر کلاس است و این روند عادی کلاس معادلات دیفرانسیل بود یاد آن کلاس بخیر. راستی یادتان نرود که به من کمک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه