۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

سفر در چند نگاه قسمت دوم


نگاه نهم: زن عرب
چقدر اینجا زن عرب می بینم زنهای با روبنده و چادرهای عربی. من سابقه ذهنی ندارم ولی از مادرم می پرسم می گوید قبلا اینطور نبود نمی دانم این همه زن عرب از کجا امده اند. نمی گویم مرد عرب نیست اما فکر می کنم زن عرب بیشتر دیده ام. چند توجیه در ذهنم بود دلیل اول مردهای عرب تنبلند برای همین حال ندارد بیایند تا حرم زیارت کنند. دلیل دوم مردهای عرب چند زن دارند و احتمالاً با اهل البیت آمده اند برای زیارت پس حداقل مرد به زن می شود یک به دو.
مادر نماز می خواند هوس می کنم به ضریح نزدیک بشوم ولی بدانید از جانم نگذشته ام کمی به جمعیت دور ضریح نزدیک می شوم که زنی عرب نه درشت تر از من که کمی چاقتر از من و جوان و قدرت مند پشتم قرار گرفت و شروع کرد به ذکر گفتن و دستش را از پشت سرم به طرف ضریح دراز کرد و شروع کرد به طرف آن حرکت کردن من از فشاری که به من وارد می کرد جلو می رفتم دیگران را له می کردم  آنقدر این کار را کرد که  نزدیک ضریح بودم دستم به ضریح رسید می دانستم نه به چپ می توانم بروم نه به راست. زن عرب باز فشار می آورد که رفت کنار دستم آن لحظه اولین باری بود که می دیدم خیلی درشت هیکل نبود اما زور چند مرد جنگ اور را داشت. موج جمعیت مرا به جلو می برد و نمی گذاشت به عقب برگردم که شانس آوردم زنی که جلویم بود و همراهش تصمیم به برگشت داشتندهمان روش بلدوزی عقب عقب برگشتیم من پشت سرم نگاه نمی کردم و قدم به عقب بر می داشتم وقتی از جمعیت جدا شدم زنی که با من از جمعیت بیرون آمد از من عذر خواهی کرد که من را از ضریح دور کرده. گفتم خواهش می کنم می خواستم بیایم بیرون. حالم خوب نبود حس می کردم طحالی چیزی پاره شده باشد. 
بعد از آن با خودم فکر می کردم چه ارزشی دارد که بروی  جلو و زیر پایت چند نفر را له کنی که به یک دیوار مشبک یک قبر دست بمالی حق دارند که سنی ها فکر می کنند که ما بت پرست هستیم. اگر قرار بر احترام است این از شئون احترام به صاحب این مکان به دور است که مهمانش را مضروب سازی.


این نگاه ها ادامه دارد...
منبع عکس: http://ayehayeentezar.com/showthread.php?t=6072

۱۰ نظر:

  1. سلام.زیارتتون قبول .اولین نفری بودین که بعد از اون پست مربوط به امام رضا طلبیده شدید. از بابت دوستای مجازی هم بگم به پای شما که نمیرسم .

    پاسخحذف
  2. شما از كجا مي دونيد مرداي عرب تنبلند.واقعا خيلي زشته، وقتي كه در مورد چيزي مطمئن نيستيد اينقدر با اطمينان مطلب مي نويسيد.بيا و مطلبت رو اصلاح كن.

    پاسخحذف
  3. ما که نگفتیم حتما مردهای عرب تنبلند گفتیم توجیه برای دیدن آن همه زن عرب تنها این بود. توجیه دلیل نیست ماست مالی کردن به یک قضیه است یک جوری پاک کردن صورت مسئله است. این را به طنز و مزاح گفتم. شرمنده نمی دانستم مدافع اعراب اینجا می ایید و یقه مرا می چسبد و اصلاح مطلب را از من طلب می کند

    پاسخحذف
  4. دهدار جان نمی دانم نفر بعدی کی ولی ما طلبیده شدیم.

    پاسخحذف
  5. کلاً علاقه ای به عرب جماعت ندارم و ترجیح میدم هیچ اظهار نظری دربارشون نکنم ...

    پاسخحذف
  6. اینطور که از تعاریف شما برمیاد، اوضاع در قسمت زنانه خیلی معقوله، چونکه تنها با حرکات بلدوزری به ضریح نزدیک میشن اما در قسمت مردها، علاوه بر استراتژی بلدوزری، استراتژی چرخبالی هم رواج داره، یعنی یهویی میبینی که یکی روی سر همه داره پا میزاره و خودش رو به ضریح نزدیک میکنه، ها ها ها.

    پاسخحذف
  7. مادرم همش حسرت قسمت مردونه رو می خورد و می گفت این زنها میرن جلو بست مینشیند بعد مثل بلدوزر راه باز می کنند ولی مردها دونه دونه میرند زیارت می کنند میان بیرون. حالا می بینم آواز دهل شنیدن از دور خوش است.

    پاسخحذف
  8. رها جون ما اظهار نظر کردیم باید بریم پاک کنیم روش شما بهتره که سکوت کردید

    پاسخحذف
  9. زیارت قبول مشتی.
    همون که خودت گفتی درسته یه مرد عرب و دوتا که چه عرض کنم هفت هشت تا زن

    پاسخحذف

در صورتیکه می خواهید نظر بگذارید باید از منوی نمایه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. می توانید گزینه نام و ادرس اینترنتی برای ثبت نام و ادرس وبلاگتان انتخاب کنید و یا با انتخاب google از ID جی میل خود استفاده کنید یا با انتخاب ناشناس بدون نام نظر بگذارید. از نظرات شما استقبال می کنم و ممنون از توجه و لطفتان.
پرشکوه